Contractul pentru construirea Drumului Expres Satu Mare – Oar (lungime 11 km) nu poate fi semnat cu antreprenorul Erbașu Construcții (România), după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis contestația turcilor de la Onur. Astfel, CNAIR urmează să reevalueze oferta constructorului din Turcia, exclus în primă instanță ca urmare a unei neconformități din oferta tehnică în ceea ce privește expertul propus șef de șantier. Pe de altă parte, CNSC a respins, pe fond, contestația Automagistral (Ucraina).
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -

Prin urmare, CNAIR urmează să reevalueze oferta Onur, situație care poate dura câteva săptămâni și poate deschide calea unor noi contestații, în funcție de rezultatul evaluării.
„Antreprenorul român are la dispoziție 720,48 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni pentru execuția lucrărilor. Acest nou drum de mare viteză va asigura conexiunea cu Varianta Ocolitoare Satu Mare și DN19 (România) și Drumul Epres M49 (Ungaria).
Pe traseu vor fi construite inclusiv:
– două noduri rutiere,
– două parcări,
– un Centru de Întreținere și Control (CIC).
Contractul (finanțat prin Programul Transport 2021-2027) va putea fi semnat peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații”, a transmis, pe 13 martie 2025, Cristian Pistol.
Traseul se desprinde din Centura Satu Mare, șosea de 19 kilometri finalizată în vara lui 2022 și Oar, unde se conectează cu Drumul Expres M 49 din Ungaria. Din cei 15 kilometri, aproape 11 sunt cu profil de Drum Expres, iar restul de 4 reprezintă șosea de legătură.
Este un contract FIDIC roșu (direct execuție) cu o durată de 2 ani și o valoare cuprinsă între 738 și 832 milioane lei, finanțat prin Programul Transport (40% finanțare).