Drum modernizat între DN 2 (E 85), Autostrada Moldovei și Autostrada Soarelui : Strabag, Drupo și Bedamiro au depus oferte la contractul CNAIR de 400 milioane lei pentru modernizarea DN 2 C Buzău-Slobozia

DN 2 C

CNAIR a primit trei oferte de la constructori din România și Austria la contractul de 412 milioane lei pentru modernizarea Drumului Național 2 C Buzău-Slobozia, șoseaua care face legătura între DN 2 E 85, viitoarea Autostradă a Moldovei A 7 și Autostrada Soarelui-A 2. Ofertele au fost depuse de Strabag-Austria (ofertant unic), Drupo Grup (România) și Bedamiro (România). În Asocierea condusă de Drupo este și constructorul Metag din Turcia, iar în Asocierea Bedamiro constructorul Bitumina din Bulgaria. De la Slobozia la Drajna, DN 21 va fi modernizat fiind pe traseul viitoarului Drum TransRegio Galați-Călărași.

Contractul de modernizare pentru DN 2 C are o durată de 18 luni (2 proiectare și 16 execuție) și 5 ani pentru garanție. Lungimea șoselei pe care se vor face lucrări este de 48 kilometri.

Este cel mai mare contract de investiții (modernizare) cu fonduri de la Buget pe care îl derulează o Regională a CNAIR (DRDP Buzău) înființată în decembrie 2021 și condusă de inginerul Sorin Robu. (DRDP Brașov are o licitație de 500 milioane lei pentru DN 73 Câmpulung-Fundata, finanțare prin Programul Transport)

,,Elaborare Proiect Tehnic, Proiect pentru autorizarea executarii lucrarilor, Asistenta tehnica si Executie lucrari “DN 2C Km 0+000 – Km 48+000”, judetul Buzau si judetul Ialomita – DRDP Buzau/Elaborare Proiect Tehnic, Proiect pentru autorizarea executarii lucrarilor, Asistenta tehnica si Executie lucrari, cu respectarea criteriilor calitative solicitate de Beneficiar. În urma realizării investiției traficul auto pe sectorul de drum studiat se va desfășura în condiții sporite de siguranță și confort, totodată asigurându-se clasa tehnică a drumului, necesară preluării valorilor de trafic actuale și de perspectivă, conducând la: – realizarea/asigurarea unui confort pentru participanții la trafic, – sporirea capacității de circulație prin mărirea fluenței traficului, – eliminarea strangulărilor din fluxul de trafic, – mărirea siguranței circulației, – îmbunătățirea mediului înconjurător prin reducerea noxelor și a poluării fonice.

În prezent, Strabag mai are un singur mare contract cu CNAIR : Drumul Expres Oradea-Autostrada Transilvania care urmează să fie inaugurat la sfârșitul lunii. Bedamiro Parcări a raportat în 2022 44 angajați, 24 milioane lei cifră de afaceri, potrivit termene.ro. Constructorul Drupo din București a raportat 45 de angajați și 95 miliaone lei cifră de afaceri. Bedamiro și Drupo sunt constructori în zona clădirilor rezidențiale și nerezidențiale.

Expertiza tehnică arată o stare avansată de degradare la mai mult poduri. Printre acestea, podul peste linia de tren Urziceni-Braila pentru care se propune înlocuire.

1. Ofertant unic : STRABAG,

2. Asociere : DRUPO GRUP (Leader),METAG INSAAT TICARET ANONIM SIRKETI,LEU AQUACULTURA S.R.L,

3. Asociere : Bedamiro Holding Parcari Construct (Leader),MECAN CONSTRUCT,CREATIVE ROAD DESIGN,PROSPECT DRILL,INFRA EXPERT,BITUMINA GmbH – BULGARIA EOOD,S.C. TROIA PREMIUM CONSTRUCT S.R.L.,

CNAIR estimează să finalizeze evaluarea în aprilie. Prețul ofertei are un punctaj de 40 %.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *