Drumul Expres din sudul litoralului ,,Alternativa Techirighiol”. În ce etapă este șoseaua pe care CNAIR încearcă să o construiască din 2016 și ce șanse sunt pentru lansarea licitației în toamnă așa cum speră ministrul Grindeanu

DN 39 Eforie Captură Google View

Licitația pentru construirea Drumului Expres Constanța-Mangalia ar putea fi lansată în această toamnă, conform estimărilor ministrului Sorin Grindeanu, dar șansele reale pentru un asemenea calendar accelerat sunt, totuși destul de mici. ,,Alternativa Techirighiol”, un drum rapid care să ocolească ambuteiajele de la Eforie Nord este un proiect pe care CNAIR l-a promis încă din 2016.

Ministrul Grindeanu s-a referit la Alternativa Techirighiol ca un drum Expres Constanța-Mangalia, însă în realitate șoseaua începe între A 4 Agigea/DN 39Eforie Nord și se termină între 23 August și Olimp, deci nu ajunge la Mangalia și Vama Veche pentru legătura modernă cu Bulgaria. ,,Sigur că nu poţi să faci trotuar lângă fiecare drum adiacent, dar aici e un caz special, fiind o zonă extrem de circulată, o să-i rog pe colegii mei să studieze ca în viitor, anumite investiţii, deşi, şi ţin să subliniez, în această toamnă, pe tot ce înseamnă alternativa Techirghiol, adică dublarea actualului drum de la Constanţa spre Mangalia pe un drum expres, vom reuşi, sper, în această toamnă să scoatem la licitaţie”, a afirmat Sorin Grindeanu, luni seară, la Digi 24. Drumul Expres – Alternativa Techirighiol are o lungime de 30 de kilometri, iar contractul pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic a fost semnat în 2020 cu Consitrans. După trei ani și șase acte adiționale, termenul de predare este 7 noiembrie 2023. Dacă s-ar respecta acest termen, atunci cel puțin o lună durează aprobarea indicatorilor la CNAIR/MT, Consiliul Interministerial, Hotărârea de Guvern și avizul de la ANAP, însă un asemenea calendar accelerat pot avea doar proiectele prioritare care riscă să iasă din calendarul de finanțare europeană.

Șansele de lansare în licitație în această toamnă sunt destul de mici pentru că, dezbaterile pentru Acordul de Mediu încep de-abia pe 11 septembrie, conform anunțului oficial : ,,Agenția pentru Protecţia Mediului Constanta anunţă publicul interesat asupra depunerii raportului privind impactul asupra mediului pentru proiectul : ALTERNATIVA TECHIRGHIOL (INCLUSIV REȚELE DE UTILITĂȚI), propus a fi realizat în jud. Constanţa, mun/oras/com. Constanța, Cumpăna, Agigea, Eforie, Techirghiol, Topraisar, Tuzla, 23 August, intravilan, extravilan, titular: COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., cu sediul în mun. București, bd. Dinicu Golescu nr. 38; Dezbaterea publică a raportului privind impactul asupra mediului, va avea loc in data de 11.09.2023, ora 13, la Pavilionul Expozitional al grădinii Botanice Techirghiol, din strada Aleea Lacuri nr. 3, oraș Techirghiol,  judetul Constanta.

Ce spunea șeful CNAIR, Cristian Pistol în august 2022

„Elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru construcția Alternativei Techirghiol este aproape de finalizare! După încheierea acestei etape urmează:

– avizarea indicatorilor tehnico economici în cadrul C.T.E.-CNAIR, CTE MTI și Consiliului Interministerial

– aprobarea acestor indicatorii prin Hotărâre de Guvern. În prezent Studiul Geotehnic se apropie de finalizare, iar în scurt timp vor fi încheiate și investigațiile geotehnice pentru gropile de împrumut.

Certificatul de Urbanism urmează să fie revizuit în scurt timp de Consiliul Județean Constanța.

În paralel, prestatorul va realiza Proiectului Tehnic de Execuție și documentația pentru obținerea Autorizației de Construire. Lansarea licitației pentru construcția “Alternativei Techirghiol” va fi demarată anul viitor, după finalizarea serviciilor de proiectare. Construcția acestei alternative va asigura o legătură rutieră nouă și rapidă pe cei aproximativ 28 de km, dintre Autostrada de Centură a Constanței (A4) în zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN 39B. Noul drum va asigura atât devierea traficului de tranzit în afara localităților, cât și accesul localităților Constanța, Techirghiol, Eforie Nord, Eforie Sud, Tuzla și 23 August la infrastructura rutieră de mare viteză.

Construcția Variantei Techirghiol presupune și realizarea”:

– a 4 noduri rutiere la Cumpăna, Agigea, DN 38 și DJ 394,

– a unor spații de servicii de tip S3 (km 8+000), S1 (km 25+000),

– a unor parcări de scurtă durată (km 16+000)

– a unui Centru de Întreținere și Control amplasat în cadrul Nodului Rutier cu DN 38”, potrivit lui Pistol.

Ambuteiajele se produc pe DN 39 la Eforie Nord la sensurile giratorii din stațiune. În plus, profilul drumului este de sistematizare cu bandă reversibilă, două benzi pe un sens și o bandă pe sens opus care nu face față valorilor de trafic din iulie și august, mai ales în week-end.

 

 

 

Captură Google View

Comentarii

  1. Pas cu pas baieți!
    Cum v-a educat Prea Luminatul.
    Începeti!
    Nu- i ca nimic!
    Daca analizati puteti face o alta conexiune cu Bulgaria ca sa nu duceți tot traficul pe la Eforie!😎

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *