Start oficial pentru etapa de proiectare a lotului Suplacu de Barcău-Chiribiș, pe Autostrada Transilvania (A3) la 20 de ani de la ,,contractul Bechtel”. De vineri, 15 martie 2024 se calculează cele 6 luni aferente etapei de proiectare pentru contractul de proiectare și execuție semnat pe 24 noiembrie 2023 cu firma Construcții Erbașu, antreprenor la primul contract pentru un lot de autostradă în România.
Dacă Erbașu respectă termenele, iar CNAIR avizează rapid documentația tehnică, atunci organizarea de șantier pentru lotul de 26 km. ar putea începe în această toamnă. Viaductul de la Suplacu de Barcău (construit 90 % de Bechtel) are o lungime de 1,6 kilometri.
,,Pe data de 15 martie vor începe lucrările pentru proiectarea și execuția Secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș, a Autostrăzii Transilvania ! Pentru finalizarea construcției celor 26,35 km Antreprenorul român (Construcții Erbașu SA) are la dispoziție 24 de luni (6 luni proiectare și 18 luni execuție lucrări). Contractul în valoare de 884,12 milioane de lei, fără TVA (finanțat prin PT ), a fost semnat în luna noiembrie a anului trecut. Pe traseul secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău -Chiribiș se vor construi inclusiv 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte.” a transmis vineri, 12 ianuarie, șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Contractul pentru proiectarea lotului Suplacu de Barcău-Chiribiș a fost semnat cu Erbașu pe 24 noiembrie 2023 pentru o ofertă de 884 milioane lei și o durată de 24 de luni, 6 pentru proiectare și 18 luni pentru lucrări. De la Chiribiș la Biharia, pe următorul lot, CNAIR va semna contractul cu Precon, conform deciziei CNSC. De la Nușfalău la Marca (jud. Sălaj) din septembrie 2023 se circulă pe cei 14 kilometri ai lotului Nurol.