CFR Infrastructură a scos la licitație în SICAP un contract de 30 de milioane lei pentru servicii de elaborare a studiului de fezabilitate aferent proiectului de electrificare al liniei de cale ferată Ciulnița – Slobozia – Țăndărei.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Aceasta este o linie simplă de cale ferată ce în prezent este folosită doar pentru transportul de marfă și este formată din:
- Ciulnița – Slobozia Veche (aflată pe linia 802), linie simplă în lungime de 17 km, neelectrificată care include: 1. Stația cf Ciulnița 2. Hm Slobozia Sud 3. Stația cf Slobozia Veche;
- distanța Slobozia Veche – Țăndărei (aflată pe linia 701) – linie simplă în lungime de 29 km, neelectrificată care include: 1. Stația cf Slobozia Veche 2. Stația cf Slobozia Nouă 3. Hm Bucu 4. Stația cf Țăndărei.
Conform cerințelor din caietul de sarcini, linia de contact va fi proiectată pentru o clasă superioară de viteză faţă de viteza căii de rulare şi pentru circulaţia pantografelor de 1600 mm. Înălțimea nominală a firului de contact va fi de 5500 mm, iar gabaritul nominal va fi de 3.0 m. Zig-zagul firului de contact va fi de maxim ± 200 mm în aliniament și de maxim 300 mm în curbă, spre exteriorul curbei.
Durata întregului contract este de 30 de luni. Vor urma alte 13 luni necesare pentru exproprieri și apoi contractarea execuției lucrărilor.
Finanțarea este asigurată din Programul Operațional Transport și de la bugetul de stat.
România are circa 10.600 de kiloemtri de linie ferată, din care 4.000 de kilometri sunt electrificați.