Twitter intenționează să lanseze vinerea viitoare serviciul său de conturi verificate, cu „bife” de culori diferite pentru persoane fizice, companii și guverne, după ce o lansare inițială defectuoasă a dus la o creștere a numărului de utilizatori care se dau drept celebrități și mărci pe platformă, scrie Reuters.
Directorul executiv Elon Musk a anunțat culori pentru categorii – auriu pentru companii, gri pentru guverne și un albastru pentru persoane fizice, inclusiv celebrități.
„Dureros, dar necesar”, a spus el, adăugând că conturile verificate vor fi autentificate manual înainte ca o „bifă” să fie activată.
Serviciul modernizat de 8 dolari pe lună va permite persoanelor fizice să aibă un logo secundar, mai mic, al organizațiilor lor, dacă este verificat de acestea, a spus el într-un alt tweet vineri. „Explicație mai lungă săptămâna viitoare”.
Platforma de socializare și-a amânat luni relansarea pentru a o face infailibilă, deoarece se așteaptă ca serviciul să ajute Twitter să crească veniturile într-un moment în care Musk încearcă să păstreze agenții de publicitate după ce a cumpărat compania luna trecută pentru 44 de miliarde de dolari.
Serviciul de abonament a fost întrerupt pe 11 noiembrie, deoarece conturile false au crescut ca ciupercile, obligându-l pe cel mai bogat om din lume să readucă insigna „oficială” pentru unii utilizatori.
De exemplu, un utilizator care pretindea că este producătorul de medicamente Eli Lilly and Co a scris pe Twitter că insulina va fi gratuită, declanșând o scădere a acțiunilor companiei și forțând-o să prezinte scuze.
Tulburările au determinat mai multe companii, printre care General Motors și United Airlines, să întrerupă sau să retragă reclamele de pe platformă. Cu toate acestea, creșterea numărului de utilizatori pe Twitter este la un nivel record, potrivit lui Musk.