Engie susține că hotelul Orizont din Predeal nu avea contract în derulare cu Engie, ci cu un alt furnizor

facturi bani energie Sursa foto: Economedia / Ilona Andrei

Engie România transmite că hotelul Orizont din Predeal nu avea contract în derulare cu Engie, ci cu un alt furnizor, transmite compania.

Reacția a venit în urma urma informațiilor apărute marți privind declarația managerului hotelului Orizont din Predeal cum că furnizorul de gaze şi electricitate Engie România, nu a putut răspunde cererii unui client noncasnic din sectorul HoReCa, ce dorea electricitate şi gaze la un preţ fix garantat timp de un an, transmisă de Agerpres.

„Cu privire la solicitarea unui client din industria HoReCa pentru o ofertă de energie electrică și gaze naturale, la un preț fix, garantat timp de 12 luni în perioada septembrie 2022 – august 2023, Engie Romania precizează că, pentru respectiva locație clientul nu avea un contract în derulare cu ENGIE Romania, ci cu un alt furnizor”, spune Engie România.

Compania susține că nu a notificat în niciun fel acest client, ci a răspuns negativ la o solicitare de ofertă, deoarece contextul actual de piață nu permite întrunirea criteriilor solicitantului.

Reprezentanţii Engie au arătat, pentru Agerpres, că respectivul client a cerut un preţ fix pentru o perioadă de un an, ceea ce compania nu poate asigura.

„Referitor la solicitarea clientului persoană juridică din domeniul HoReCa, aceasta viza o ofertă de energie electrică şi gaze naturale, la un preţ fix, garantat timp de 12 luni în perioada septembrie 2022 – august 2023. Pe fondul volatilităţii ridicate a preţurilor de achiziţie, atât la energie electrică, cât şi la gaze naturale, precum şi al unui deficit de volume disponibile în vederea achiziţiei, Engie România nu a putut prezenta către clientul respectiv o ofertă care să întrunească condiţiile specificate de solicitant”, au susţinut oficialii companiei.

Aceştia au arătat că aceeaşi situaţie se aplică şi altor clienţi, pe măsură ce contractele aflate în derulare expiră.

Companiile din energie au avertizat, în ultima perioadă, că vor exista probleme în piaţă cu asigurarea continuităţii în alimentare. Aceasta deoarece statul a stabilit un plafon de preţ pentru decontarea sprijinului acordat consumatorilor de energie electrică (1.300 de lei pe MWh) sub preţul pieţei şi sub costul achitat de furnizori.

În plus, există întârzieri de mai multe luni în decontarea diferenţei dintre preţul real al energiei şi cel din factura consumatorilor, ceea ce creează probleme financiare companiilor.

„Cu toată responsabilitatea, ne simţim datori să atragem atenţia asupra riscului ca, în situaţia foarte probabilă în care unii furnizori de energie electrică vor ajunge în imposibilitatea de a-şi îndeplini obligaţiile de serviciu public, mecanismele specifice de furnizor de ultimă instanţă să nu mai funcţioneze efectiv şi eficient”, se arăta într-un comunicat al Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie, ACUE, la începutul acestei luni.

Furnizorii semnalează, totodată, că preluarea unui portofoliu foarte mare de clienţi de către ceilalţi operatori desemnaţi nu va fi posibilă, având în vedere situaţia financiară precară a tuturor furnizorilor de energie şi faptul că lipsa de lichiditate nu o să permită achiziţii suplimentare de energie electrică, la preţurile actuale de pe piaţa angro.

Sursa foto: Economedia / Ilona Andrei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *