Microsoft îşi reînnoieşte motorul de căutare Bing şi browserul web Edge, pentru a include mai multă inteligenţă artificială, a anunţat marţi compania, într-unul dintre cele mai mari eforturi de până acum de a conduce un nou val al tehnologiei şi a remodela modul în care oamenii obţin informaţii, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.
Microsoft îşi mizează viitorul pe AI, prin investiţii de ordinul miliardelor de dolari.
Lucrând cu startup-ul OpenAI, compania îşi propune să rivalizeze cu Google, divizie a grupului Alphabet, şi să obţină profituri mari prin intermediul instrumentelor care accelerează toate tipurile de creare de conţinut, automatizând sarcinile, dacă nu locurile de muncă în sine.
”Această tehnologie va remodela aproape toate categoriile de software”, a declarat directorul general al Microsoft, Satya Nadella, într-un briefing pentru reporteri la sediul Microsoft din Redmond, Washington.
Acţiunile Microsoft au crescut cu 3,2% în tranzacţiile de după-amiază din SUA, până la 265,10 dolari pe acţiune.
Puterea aşa-numitei AI generative, care poate crea practic orice text sau imagine, a apărut în public anul trecut, odată cu lansarea ChatGPT, senzaţia de chatbot a OpenAI. Răspunsurile sale de tip uman la orice solicitare le-au oferit oamenilor noi moduri de a se gândi la posibilităţile de marketing, de redactare a lucrărilor la termen sau de diseminare de ştiri sau chiar de a interoga informaţii online.
Directorul Microsoft Consumer Marketing, Yusuf Mehdi, a declarat în cadrul briefingului că motorul de căutare Bing va fi alimentat de AI şi va rula pe un nou ”model larg de limbaj”, de generaţia următoare, care este mai puternic decât ChatGPT.