Erbașu, despre drumul pe Valea Doftanei, alternativa la DN1 Valea Prahovei : vrem să terminăm în doi ani, dar depindem de cum se vor organiza județele Prahova și Brașov

DJ Valea Doftanei Captură Google Maps DJ Valea Doftanei

Lucrările pentru modernizarea Drumului Județean Câmpina-Săcele pe Valea Doftanei ar putea dura doar doi ani, dar condiționat de obținerea tuturor avizelor și finalizarea exproprierilor pe traseul din județele Prahova și Brașov, a anunțat Cristian Erbașu, antreprenorul care săptămâna aceasta a primit Autorizația de Construire pentru jumătatea mai ușoară din județul Prahova. Invitat duminică, 2 iunie la B 1 TV, patronul firmei ,,Construcții Erbașu” a explicat că termenul de finalizare se poate reduce de la trei la doar doi ani dacă lucrările încep pe loturile din ambele județe, situație condiționată de administrațiile locale. Pentru organizarea de șantier de la Câmpina-Valea Doftanei, startul lucrărilor s-a făcut în prezența premierului Marcel Ciolacu, după cum Economedia a explicat aici. Guvernul nu publicat imagini sau informații despre conferința organizată cu ocazia emiterii Autorizației de Construire.

,,Vrem să terminăm în doi ani. Să lucrăm de la ambele capete, dar într-adevăr depindem de anumite probleme administrative și depindem foarte mult de cum se vor organiza cele două județe, Prahova și Brașov”- Cristian Erbașu.

Pe de altă parte, antreprenorul transmite că încă nu a fi finalizat proiectul tehnic : ,, în următoarea perioadă vom finaliza organizarea de șantier, proiectul tehnic și detaliile de execuție. Reabilitarea și modernizarea DJ102I se va realiza pe o lungime totală de 25,63 km și va asigura legătura între partea de sud a țării (judeţul Prahova) și partea centrală (judeţul Brașov), traversând Munții Baiului (Gârbova) prin pasul Predeluț la o altitudine de 1285 m. La finalul lucrărilor, DJ102I va avea o structură rutieră modernizată de la fundaţie şi până la asfalt. Va fi un drum cu o lăţime a platformei de 8 metri, care va dispune de două benzi de circulaţie, acostamente şi rigole pe întreaga lungime, de noi poduri şi podeţe transversale, de o modernizare a acceselor la drumurile laterale, precum şi de parcări amenajate. ”

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Premierul Ciolacu, la Valea Doftanei

Sursa : Denise Rifai

După primirea Autorizației de Construire pentru organizarea de șantier de la Câmpina (Prahova), Consiliul Județean Brașov a transmis că derulează procedurile de expropriere pentru terenuri de peste 200 000 mp., iar despăgubirile dunt de 3 milioane lei :

,,Salutăm anunţul antreprenorului Construcţii Erbaşu privind obţinerea autorizaţiei de construire pentru efectuarea lucrărilor pe raza județului Prahova incluse în obiectivul „Reabilitare și modernizare DJ 102I, Valea Doftanei, județul Prahova – Brădet, județul Brașov”. Pentru tronsonul de drum din judeţul Braşov autorizaţia de construire va fi eliberată de Primăria Săcele, iar până la începerea lucrărilor efective Consiliul Judeţean Braşov desfăşoară procedurile de expropriere a proprietăţilor imobiliare (terenuri cu și fără investiții, masă lemnoasă), amplasate pe teritoriul administrativ al municipiului Săcele şi afectate de proiect.În acest sens, au fost deja transmise notificările către toate persoanele fizice care au în proprietate imobile afectate de coridorul de expropriere.

Suprafaţa totală de teren afectată de coridorul de expropriere (inclusiv domeniul public) este de 223.808 mp, iar valoarea totală a terenurilor, construcțiilor (anexă și garduri) și a masei lemnoase pentru care CJ Braşov va plăti despăgubiri este de 2.990.028,90 lei.
Drumul judeţean 102I are o lungime totală de 25,63 km, fiind format din:
– Tronsonul 1, aflat în județul Prahova, între km 37+620 și km 50+820,38 (limită Jud. Braşov) – în lungime de 13,20 km;
– Tronsonul 2, aflat în județul Brașov, între km 50+820,38 (limită jud. Prahova) și km 63+256,08 – în lungime de 12,43 km.
Reabilitarea și modernizarea DJ 102I, obiectiv implementat de Compania Naţională de Investiţii, va asigura legătura între sudul şi centrul ţării, traversând Munții Baiului (Gârbova) prin pasul Predeluț, la o altitudine de 1285 m.
La finalul lucrărilor, DJ 102I va avea o structură rutieră modernizată de la fundaţie şi până la asfalt. Va fi un drum cu o lăţime a platformei de 8 metri, care va dispune de două benzi de circulaţie cu lăţimea de 3 metri fiecare, de acostamente şi rigole pe întreaga lungime, de noi poduri şi podeţe transversale, de o modernizare a acceselor la drumurile laterale, precum şi de parcări amenajate.” -CJ Brașov

Pentru transportatori deviați pe DN 1 A Cheia-Săcele (drum greu), pentru turiștii care merg în stațiuni și pentru legătura modernă București-Brașov, singura investiție care poate rezolva problema nu poate fi decât Autostrada Ploiești-Brașov, obiectiv pe care Guvernul vrea, din nou, să-l execute prin parteneriat public privat, deși toate studiile de până acum au arătat că nu se poate susține din viitoarea taxă de autostradă.

Drumul trece pe la altitudinea maximă de 1.285 metri în Pasul Predeluț, iar durata mare de execuție se explică prin relieful dificil și perioada mai redusă în care se poate lucra în zona de munte. Reabilitarea se face pentru Clasa Tehnică IV, cu portanță maximă de 11 tone, așadar nu va putea susține camioane de mare tonaj. Pe unele tronsoane șoseaua este impracticabilă, arată expertiza din caietul de sarcini pe care a consultat-o Economedia. Șoseaua va fi lărgită la 8 metri parte carosabilă, cu câte 3 metri lățimea pentru fiecare bandă de circulație, 1,5 metri acostamente și 0,5 metri benzi de încadrare, a transmis la semnarea contractului reprezentantul constructorului.

Pe sectorul cuprins intre km km 37+620 si km 63+256.08, cu excepția sectorului cuprins între km 61+980.39 si km 63+256.08 (L=1275.7 m) care are îmbrăcăminte asfaltică, restul traseului este nemodernizat, fiind pietruit, iar pe unele porțiuni chiar impracticabil. Deși încadrat ca drum județean, după Pasul Predeluț drumul existent are elementele geometrice caracteristice unui drum forestier secundar. Per ansamblu starea tehnică a drumului județean se poate caracteriza ca fiind foarte rea. În prezent DJ 102I nu prezintă o structură rutieră care să asigure o circulație în conditii normale. Platforma carosabilă este puternic denivelată prezentând pe alocuri făgașe adanci, burdușiri, văluiri, fisuri, crăpături, etc. Îmbrăcămintea rutieră a drumului este rudimentară, fiind alcătuită predominant din fragmente de bolovăniș și pietriș încastrate în terenurile coezive din patul drumului. Pe alocuri în structura rutieră sunt intercalate și blocaje de piatră. Grosimea sistemului rutier este foarte variată atât pe lungimea drumului cât și pe lățimea lui. În sondajele executate grosimea sistemului rutier este cuprinsă între 5 și 25 cm”, arată Compania Națională de Investiții.

Construcții Erbașu urmează să înceapă la toamnă lucrările la primul contract de autostradă, Suplacu de Barcău-Chiribiș 26 km., contractul fiind acum în etapa de proiectare.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. A început pregătirea psihologică a automobiliștilor ! Noi am vrea să terminăm mai devreme dar o să finalizăm lucrarea mai târziu din cauza Consiliilor Județene . Excelent !
    De ce proiectul nu este gata ? De ce organizările de șantier nu sunt terminate ?
    De ce ? De ce ? Sunt multe întrebări.
    Să dea Domnul să nu am dreptate !

  2. Vor distruge padurea iar cei vin dupa vor umple zona de mizerie.
    Zona este extraordinar de frumoasa, asa virgina cum este ea acum.
    Locuitorii vor primi cu “bucurie” zgomotele din santier si apoi ale masinilor.

  3. Exceptional!
    A inceput pregatirea psihologică a publicului iubitor de piste de biciclete!
    Acum doi ani cand dr. Ciucă si Dumiteescul Șpagă au semnat contractul cu Erbașu de ce nu s-a spus ca traficul pe acesta pistă de Bike e permis pâna la 7 tone?😲

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.