Eurostar intenţionează să lanseze servicii directe de transport feroviar care să conecteze Marea Britanie cu Germania şi Elveţia, transmite DPA, conform Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Operatorul trenurilor de mare viteză care fac legătura între Londra şi Paris susţine că omenirea beneficiază de “noua epocă de aur a călătoriilor internaţionale sustenabile” iar de la începutul deceniului viitor vor exista legături directe de la gara londoneză St Pancras către Frankfurt şi Geneva. Pe aceste rute vor circula până la 50 de trenuri noi, care vor costa aproximativ două miliarde de euro, a precizat Eurostar.
Durata călători va fi de aproximativ cinci ore între Londra şi Frankfurt şi de cinci ore şi 20 de minute între Londra şi Geneva. Eurostar nu a decis încă care vor fi opririle, de exemplu Koln pentru trenurile din şi spre Frankfurt, şi dacă pasagerii vor putea urca şi coborî pe parcursul călătoriei.
Directorul general al Eurostar, Gwendoline Cazenave, a explicat că mulţi pasageri preferă călătorii mai lungi cu trenul în loc de zboruri cu avionul deoarece “vor să călătorească mai sustenabil”.
Cererea pentru călătorii de afaceri şi de plăcere ar urma să fie solidă, în cazul trenurilor de mare viteză care vor face legătura între Londra, Frankfurt şi Geneva, care sunt “mari centre financiare”, a apreciat şeful Eurostar.
Cazenave a admis că deschiderea de noi rute internaţionale necesită “timp, investiţii, expertiză, o mare cantitate de energie şi parteneriate”, dar “nu există dubii” că vor exista noi servicii directe datorită “disponibilităţii Eurostar, a pasagerilor şi a autorităţilor”.
Luna trecută, Marea Britanie şi Elveţia au semnat un memorandum de înţelegere care prevede înfiinţarea de legături feroviare directe între cele două ţări.
Eurostar va opera noile trenuri alături de actuala sa flotă de 17 trenuri de tip e320, astfel încât numărul total va ajunge la 67 trenuri, o creştere de 30% faţă de nivelul actual.
Compania a transportat anul trecut 19,5 milioane de pasageri, un avans de 5% faţă de 2023, în timp ce veniturile au crescut cu 2%, la două miliarde de euro.
“Vedem o cerere ridicată pentru călătorii cu trenul în Europa, mulţi clienţi preferând în prezent să meargă mai mult cu trenul şi să se bucure de experienţa unică pe care o furnizăm. Flota noastră va transforma în realitate noile destinaţii pentru clienţi – în special trenurile directe între Londra şi Germania, şi, pentru prima dată, între Londra şi Elveţia”, a declarat Cazenave.
Eurostar este compania care în 1994 a pus în circulaţie trenurile TGV între Londra şi continentul european prin tunelul de sub Canalul Mânecii. În toamna lui 2023, Eurostar a absorbit marca Thalys, care exploata din 1995 legăturile între Paris, Benelux şi nord-vestul Germaniei.
Compania Eurostar este deţinută în proporţie de 55% de SNCF, compania naţională de căi ferate din Franţa, restul acţiunilor fiind deţinute de Caisse de depot et placement du Quebec (30%), fondul britanic Hermes Infrastructure (10%) şi compania naţională de căi ferate din Belgia (5%).