În 2023, în UE au fost înmatriculate 1,5 milioane de autoturisme noi electrice exclusiv pe baterii, numărul total ajungând la 4,5 milioane, arată datele biroului statistic Eurostat. Aceasta reprezintă o creștere de 48,5% comparativ cu 2022, când numărul total a fost de 3,0 milioane. România e printre țările din coada listei în ceea ce privește ponderea autoturismelor electrice exclusiv pe baterii din totalul autoturismelor din UE.
Ponderea autoturismelor electrice doar cu acumulator în rândul noilor înmatriculări a ajuns la 14,6% în 2023. Aceasta marchează o continuare a creșterii rapide a adoptării vehiculelor electrice în UE. Această pondere a autoturismelor electrice doar cu baterie în înmatriculările noi a rămas sub 1% până în 2018, dar a crescut considerabil în ultimii 4 ani, ajungând la 5,3% în 2020, 9,0% în 2021, 12,1% în 2022 și 14,6% în 2023.
În ceea ce privește stocul de autoturisme, la 31 decembrie 2023, autoturismele electrice exclusiv pe baterii reprezentau 1,7% din totalul autoturismelor din UE, cu variații notabile între țările UE.
În Danemarca, autoturismele electrice doar cu baterie reprezentau 7,1% din totalul autoturismelor. În mod similar, cote ridicate au fost observate în Suedia (5,9%), Luxemburg (5,1%) și Țările de Jos (5,0%).
În schimb, 14 țări au înregistrat ponderi sub 1%, cele mai mici ponderi fiind înregistrate în Cipru, Grecia și Polonia, fiecare cu 0,2%. Și România e printre țările din coada listei, cu un procent de aproximativ 0,5%.