Volumul comerţului cu amănuntul a crescut cu 0,3% în zona euro şi cu 0,6% în Uniunea Europeană în luna mai, comparativ cu perioada similară din 2023, iar Luxemburg, Croaţia şi România sunt statele membre UE cu cel mai semnificativ avans, conform datelor publicate vineri de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat), scrie Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în mai, comparativ cu perioada similară din 2023, s-a înregistrat în Luxemburg (10,4%), Croaţia (8,4%) şi România (6,5%) iar cele mai semnificative scăderi au fost consemnate în Belgia (minus 5,2%), Estonia (minus 4%) şi Slovenia (minus 1,1%).

În UE, vânzările de alimente, băuturi şi tutun au urcat cu 0,7%, cele de produse non-alimentare cu 0,9%, în timp ce vânzările de combustibili auto au înregistrat un declin de 0,8%.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Volumul comerţului cu amănuntul a crescut cu 0,1% în zona euro şi în Uniunea Europeană, în mai, comparativ cu luna precedentă, când s-a înregistrat un declin de 0,2% atât în UE cât şi în zona euro.

În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în mai, comparativ cu luna precedentă, s-a înregistrat în Danemarca (2,3%), Lituania (1,8%) şi Luxemburg (1,7%), cele mai semnificative scăderi fiind în Slovacia (minus 1%), Irlanda (minus 0,9%), Bulgaria şi Malta (ambele cu minus 0,8%).

În UE, vânzările de alimente, băuturi şi tutun au crescut cu 1,2%, cele de produse non-alimentare au scăzut cu 0,4%, în timp ce vânzările de combustibili auto nu s-au modificat.

În România, s-a înregistrat o scădere de 0,3% a volumului comerţului cu amănuntul, în mai, după un avans de 0,6% luna precedentă.

Conform datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS), în România volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut în primele cinci luni din acest an, faţă de perioada similară din 2023, atât ca serie brută, cu 8%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 6,4%.

De asemenea, datele INS mai arată că volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna mai 2024, comparativ cu luna mai 2023, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 5,7%, datorită majorărilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+7,9%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,9%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,5%).

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în mai 2024, comparativ cu aceeaşi lună din 2023, a urcat, pe ansamblu, cu 6,1%, datorită creşterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+9,1%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,9%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,6%).