România se află pe locul doi în topul țărilor din Uniunea Europeană care a produs cele mai multe biciclete în 2021, circa 2,5 milioane de unități, potrivit datelor publicate luni de Eurostat.
Pe primul loc se află Portugalia (2,9 milioane), fiind urmată de România (2,5 milioane), Italia (1,9 milioane), Germania (1,4 milioane) și Polonia (1,2 milioane).
În total, în 2021, au fost produse 13,5 milioane de biciclete în Uniunea Europeană.
În ceea ce privește exportul de biciclete (atât electrice, cât și convenționale), UE a exportat unități în valoare de 921 de milioane de euro către țări din afara UE.
Datele pentru 2021 arată că UE a exportat 1.487.700 de biciclete convenționale, în valoare de 433 de milioane euro, și a importat 5.743.700 de biciclete, în valoare de 1,046 de milioane euro. Comparativ cu 2020, numărul de biciclete neelectrice exportate a crescut cu 16% în 2021, iar importurile au crescut cu 17%.
În 2021, 315.800 de biciclete electrice, în valoare de 488 de milioane de euro, au fost exportate de UE. Între timp, UE a importat 1.148.600 de biciclete electrice, în valoare de 849 de milioane de euro, din țări din afara UE. Comparativ cu 2020, numărul de biciclete electrice exportate a crescut cu 15% în 2021, în timp ce importurile de biciclete electrice au crescut cu 37%.
Regatul Unit și Elveția au fost principalele destinații pentru exporturi. În 2021, Regatul Unit a fost principala destinație pentru exporturile de biciclete neelectrice din UE (30% din totalul extra-UE, măsurat în valoare), urmat de Elveția (21%), Statele Unite (6%), Norvegia și Australia (ambele cu 5%). În același timp, Elveția și Regatul Unit au fost, de asemenea, principalele destinații pentru exporturile UE de biciclete electrice (38% și, respectiv, 27% din totalul exporturilor de biciclete electrice extra-UE), urmate de Norvegia (13%) și Statele Unite (8%).
În 2021, importurile de biciclete neelectrice din țări din afara UE au provenit în principal din Cambodgia (27% din totalul importurilor de biciclete extra-UE), Taiwan (26%), China (10%), Bangladesh (8%) și Turcia (5%). Între timp, importurile de biciclete electrice în UE au provenit în principal din Taiwan (57% din totalul importurilor de biciclete electrice extra-UE), urmat de Elveția (13%), Vietnam (11%), China (7%) și Turcia (6%).