Explicația CFR pentru trenul din Ucraina „ajutat” cu o prăjină pentru ca locomotiva să nu agațe cablurile de fibră optică: Trenul era special pentru verificarea liniei și a gabaritului de trecere

CFR Sighetu Marmației Tisa

Compania CFR infrastructură a explicat, joi, situația de pe linia de cale ferată Teresva (Ucraina) – Câmpulung la Tisa – Sighetu Marmației – Valea Vișeului, unde un tren aparținând Căilor Ferate din Ucraina a fost ajutat cu o prăjină pentru a nu agăța cablurile de fibră optică, așa cum Economedia a transmis aici.

CFR Infrastructură precizează într-o reacție transmisă Economedia că pe această linie redeschisă la sfârșitul anului trecut miercuri, 22 februarie, a circulat un tren ucrainean de probă, tocmai pentru verificarea liniei de calea ferată și a gabaritului de trecere pe întregul traseu.

„În data de 22.02.2023, pe relația Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR) – Sighetu Marmației – Bocicoi – Valea Vișeului (CFR) a circulat, la solicitarea reprezentanților UZ, o garnitură specială ucraineană de probă, compusă dintr-un vagon de măsurat și locomotivă pentru linii cu ecartament larg (și nu automotor de probă, cu care UZ a circulat pe relația Berlibas (UZ) – Valea Vișeului (CFR), în luna octombrie 2022),  cursa respectivă având drept scop tocmai verificarea liniei CF și a gabaritului de liberă trecere pe întregul traseu. Trebuie menționat faptul că, în România, niciun operator de transport feroviar nu deține acest tip de locomotivă. În ceea ce privește cablurile de fibră optică de la respectiva trecere la nivel cu calea ferată, acestea nu aparțin companiei noastre, iar după cursa de probă, la solicitarea Regionalei CF Cluj, societatea care deține/administrează cablurile respective a intervenit operativ pentru întinderea cablurilor în zona trecerii la nivel, fiind astfel asigurat gabaritul de liberă trecere pentru acest tip de locomotivă”, arată CFR Infrastructură.

Improvizația a fost descrisă de fotograful maramureșean Claudiu Hotea pe pagina de Facebook: „Moment istoric azi, 22 februarie 2023: pe calea ferată Câmpulung la Tisa (frontiera cu Ucraina) – Sighet a trecut un tren ucrainean după mai bine de 15 ani de când acest tronson de cale ferată (CFR 411 sau 429) a fost abandonat. Au fost mici surprize, dar trenul a ajuns cu bine în gara Sighet și a plecat mai departe spre Valea Vișeului”.

Precizăm, de asemenea faptul că, lucrările de reparații executate de SRCF Cluj în regie proprie, în perioada septembrie 2022 – decembrie 2022, pe relația Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR) – Sighetu Marmației – Bocicoi – Valea Vișeului (CFR) – Berlibas (UZ), au avut drept scop reluarea și fluidizarea traficului feroviar transfrontalier prin cele două granițe feroviare cu UZ, pe unde de mai bine de 16 ani, Căile Ferate Ucrainene nu au mai pus în circulație niciun tren.

CFR reamintește și măsurile pentru a relua traficul feroviar la frontiera cu Ucraina:

► CFR SA a redeschis punctul feroviar de frontieră Valea Vișeului pe 12 octombrie 2022, primul tren de probă UZ (AUTOMOTOR) a circulat pe linia Berlibas (UZ) – Valea Vișeului (CFR) în data de 8 noiembrie 2022, iar din data de 17 ianuarie 2023, Căile Ferate Ucrainene (UZ) au pus în circulație primele trenuri pe relația Rakhiv – Valea Vișeului.

► CFR SA a redeschis punctul feroviar de frontieră CÂMPULUNG LA TISA în data de 15 noiembrie 2022, iar primul primul tren de probă UZ (vagon de măsurat și locomotivă) a circulat pe relația Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR) – Sighetu Marmației – Bocicoi – Valea Vișeului (CFR) în data de 22 februarie 2023.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *