Fenomenul Clubhouse. Și LinkedIn lucrează la un rival, după Spotify, Twitter și Facebook

clubhouse, aplicatie audio Sursa foto: Unsplash/Dmitry Mashkin

Lista concurenților Clubhouse este în creștere. După Facebook, Twitter și Spotify, și LinkedIn a anunțat că testează și o experiență audio socială în aplicația sa, care să rivalizeze cu aplicația social-media audio a Apple, bazată exclusiv pe invitații, unde utilizatorii pot asculta interviuri, conferințe și discuții între oameni interesanți.

Clubhouse a fost lansată în martie 2020, două luni mai târziu având doar 1.500 de utilizatori și o valoare de 100 de milioane de dolari, dar a prins avânt în acest an, când Elon Musk a găzduit o conversație audio cu Vlad Tenev, CEO-ul bulgaro-american miliardar al companiei de servicii financiare Robinhood. La 1 februarie, Clubhouse, disponibilă exclusiv pe dispozitive iOS, trecuse de două milioane de utilizatori.

Facebook lucrează la un rival pentru Clubhouse, scria în februarie New York Times, iar Twitter are deja o versiune beta, Twitter Spaces. Telegram și Discord au de asemenea propriile rețele audio în diferite etape de dezvoltare în acest moment. Marți, Spotify și-a anunțat intrarea în nișa audio, prin achiziția Betty Labs, o aplicație de discuții live axată pe sport.

Totuși, spre deosebire de aceștia, LinkedIn consideră că rețeaua sa audio va fi diferențiată, deoarece va fi conectată cu identitatea profesională a utilizatorilor, nu doar cu un profil social. În plus, compania a construit deja o platformă care servește comunității creatorilor, care astăzi are acces la instrumente precum Povestiri, difuzare video LinkedIn Live, buletine informative și multe altele.

LinkedIn spune că dezvoltarea unei rețele bazate pe audio are loc deoarece membrii și creatorii săi au cerut mai multe modalități de comunicare pe platforma sa.

„Vedem o creștere de aproape 50% a conversațiilor pe LinkedIn reflectate în povești, partajări video și postări pe platformă. Facem câteva teste incipiente pentru a crea o experiență audio unică conectată la identitatea profesională a fiecăruia. Și ne uităm la modul în care putem aduce audio în alte părți ale LinkedIn, cum ar fi evenimente și grupuri, pentru a oferi membrilor noștri și mai multe modalități de a se conecta la comunitatea lor”, a declarat Suzi Owens, un purtător de cuvânt al LinkedIn.

LinkedIn consideră că, deoarece experiența audio va fi legată de identitățile profesionale ale utilizatorilor, aceștia se vor simți confortabil vorbind, comentând și implicând altfel conținutul, a transmis compania pentru TechCrunch.

„Prioritatea noastră este să construim o comunitate de încredere în care oamenii să se simtă în siguranță și să poată fi productivi. Membrii noștri vin pe LinkedIn pentru a purta conversații respectuoase și constructive cu oameni reali și ne concentrăm să ne asigurăm că au un mediu sigur pentru a face exact acest lucru”, a mai spus Owens.

În 2020, aproximativ 21 de milioane de persoane au participat la evenimente pe LinkedIn și, în general, sesiunile LinkedIn au crescut cu 30% de la an la an. Anul trecut, cei 740 de milioane de membri ai companiei au realizat 4,8 miliarde de conexiuni.

La fel ca multe companii care au înregistrat o creștere în pandemie, LinkedIn consideră că acesta doar a accelerat progresul natural către online, munca la distanță și evenimentele virtuale, care erau deja în creștere înainte de reestricții. De exemplu, LinkedIn spune că peste 60% dintre membrii săi lucrau de la distanță până la sfârșitul anului 2020, față de 8% înainte de pandemie. LinkedIn consideră că schimbarea se va menține, deoarece se așteaptă ca mai mult de jumătate din forța de muncă mondială să continue să lucreze de acasă cel puțin câteodată, chiar și după ce pandemia se încheie. Acest lucru lasă loc pentru dezvoltarea de noi forme de rețele online, inclusiv experiențe audio.

Ce este Clubhouse

Parțial radio cu talkback, parțial spațiu pentru conferințe, Clubhouse este o aplicație socială bazată pe chat audio. Utilizatorii pot asculta conversații, interviuri și discuții între oameni interesanți pe diverse subiecte, aproape la fel ca ascultarea unui podcast, numai că live și cu un strat suplimentar de exclusivitate.

Clubhouse poate fi accesat doar pe bază de invitație. Nu îl poți descărca pur și simplu din App Store și să creezi un cont. La fel ca la o petrecere privată, trebuie să fii invitat de către un membru existent să te alături.

Când te înscrii, selectezi subiecte de interes, precum tehnologie, cărți, afaceri sau sănătate. Cu cât oferi mai multe informații aplicației despre interesele tale, cu atât mai multe camere de conversație și persoane îți va recomanda aplicația.

Sala de conversație este la fel ca o conferință telefonică, unii oameni vorbind și cei mai mulți ascultând. Și, la fel ca un apel telefonic, odată ce conversația s-a încheiat, camera este închisă.

Cum primesc o invitație la Clubhouse?

Pentru a te alătura, un utilizator existent al Clubhouse trebuie să îți trimită o invitație din aplicația sa, oferindu-ți pentru a-ți configura un cont. Dacă ești invitat, vei primi un link pe numărul tău de telefon, care te va direcționa către o pagină de înscriere în aplicație.

Cu toate acestea, utilizatorii Clubhouse nu pot trimite o invitație oricui dorește să se alăture. Utilizatorii existenți au la dispoziție doar două invitații la început.

Într-o postare recentă pe blog, creatorii au anunțat că obiectivul lor pentru 2021 este de a finaliza etapa beta a aplicației, astfel încât să poată „deschide Clubhouse pentru întreaga lume”.

Sursa foto: Unsplash/Dmitry Mashkin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *