Apa de pe șantierul primului lot al Autostrăzii Moldovei (secțiunea Ploiești – Buzău) este la o adâncime de doar 60 de centimetri pentru că, pe vremuri, pe acel traseu a fost o orezărie, spune inginerul Ovidiu Barbier, fost director general adjunct al CNAIR. Barbier, acum constructor în cadrul grupului IBB care lucrează pe lotul Pizzarotti (antreprenor general), spune că apa este cea mai mare problemă pentru un șantier, iar pentru acest lot de la câmpie poate fi eliminată cu puțuri de mare adâncime. Invitat vineri la B1 TV, drumarul a prezentat și fotografii recente de pe primul tronson al lotului de 21 km Ploiești (Dumbrava) – Mizil.
„Fotografii de pe Autostrada Ploiești – Buzău, lotul 1, primul kilometru. Apa e la 60 centimetri adâncime. Aici e un drum de șeș, problema tinde să fie tratată superficial, lucrează Pizzarotti, aceaastă problemă poate fi rezolvată cu costuri importante care nu sunt în proiect: puțuri de mare adâncime pe zone extinse care să scoată apa, să-o scoată din patul drumului. Oamenii din șantier mi-au spus, domnule director, aici pe vremuri a fost o orezărie… asta spune tot”, spune inginerul Ovidiu Barbrie, fost director adjunct al CNAIR.
Dincolo de mobilizarea insuficientă a antreprenorului general, problema documentației de slabă calitate (Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic) pentru loturile Pizzarotti și Trace – Coni a fost subliniată în urmă cu câteva zile și de ministrul Sorin Grindeanu.
„Am dubii cu specialiștii de la API, pe lotul 2 cât și pe lotul 1 de la Ploiești la Buzău, a existat și există o problemă cu gropile de împrumut. Trebuie să fie puse la dispoziție și alte gropi față de cele existente, problema va fi depășită. Nu e o întârziere, am fost acolo pe lotul 2…e mobilizare și la constructorul român și la cel bulgar, dar orice întârziere va fi penalizată de CNAIR. Și mai vreau să transmit ceva : am cerut celor de la CNAIR să nu mai treacă așa ușor peste anumite greșeli făcute de proiectanți, nu e o eroare a CNAIR, e o greșeală care vine din zona de proiectare și studii de fezabilitate. Nu a fost o muncă patriotică, ci a fost plătită, iar aceste greșeli vor trebui să fie îndreptate și să plătească cei care au greșit”, a declarat Sorin Grindeanu.
Loturile Dumbrava – Mizil și Mizil – Pietroasele au stadii de execuție de doar 10-15%, deși termenele de finalizare sunt aprilie 2024.