Noi probleme pe primul lot al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda. La kilometrul 16, pe Calea I, sensul Sebeș – Alba Iulia – Cluj-Napoca au apărut tasări și fisuri chiar pe zona recent reparată. Primele tasări/fisuri au apărut la sfârșitul anului trecut, la doar doi ani de la inaugurarea lotului Sebeș – Alba Iulia Nord, un lot de 15 kilometri deschis în 3 decembrie 2020, înainte de alegerile parlamentare din 6 decembrie 2020 (lot deschis cu patru ani întârziere). Pizzarotti este constructorul primului lot al Autostrăzii Moldovei (Ploiești – Dumbrava – Mizil, 21 km) și va semna contractul pentru primul lot al Autostrăzii București Nord (A1 – DN 1).
La începutul anului când Pizzarotti a refăcut un tronson surpat de aproximativ 200 de metri, expertiza tehnică a arătat că problema este cauzată de infiltrații și o pungă de apă și a fost refăcut sistemul de drenaj al apelor. Din imaginile publicate de CNAIR (DRDP Cluj) se observă o fisură longitudinală pe prima bandă și o altă fisură, mult mai mare pe banda hașurată care continuă banda de urgență înainte de nodul Alba Iulia Nord. Pe sensul spre Turda și Cluj, circulația se desfășoară pe banda a doua cu restricții de viteză.
„Atenție! Restricții de circulație pe A10!
– Între km. 16+200 – km. 16+400, calea I, se intervine pentru remedierea unei fisuri apărute în carosabil. Circulația se desfășoară pe banda II, cu restricție de viteză de 60 km/h, menținută și pe timp de noapte.
– Între km. 0+940 – km. 1+380, pe breteaua nodului Sebeș, se intervine pentru eliminarea unor degradări apărute în carosabil. A fost instituită restricție de circulație pe banda I, circulația desfășurându-se pe banda II cu restricție de viteză de 40 km/h. Reparațiile sunt executate de către antreprenorul lucrării aflate în garanție. Vă rugăm să circulați cu atenție în zona lucrărilor și să respectați semnalizarea temporară”, arată CNAIR.
Zona recent „reparată” se poate distinge prin rugozitatea asfaltului recent așternut și marcajele rezonatoare încă bine conturate.