FOTO Trenurile noi de la Alstom: Primul tren din comanda de 37 de unități ajunge în România pe 2 sau 3 decembrie, anunță ARF. Cursă contra cronometru pentru punerea în circulație până pe 31 decembrie

Trenuri noi ARF 2/3 decembrie livrare ramă Alstom Sursa Foto : ARF

Primul tren nou din comanda de 37 de rame electrice Alstom va fi livrat pe 2 sau 3 decembrie, a anunțat vineri, 6 octombrie, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). În vară, ARF estima că livrările de la fabrica Alstom din Polonia vor începe în iulie sau august pentru teste în Poligonul CFR de la Făurei, însă producătorul are întârzieri majore. Este un contract semnat în martie 2022 cu termen limită 31 decembrie 2023 pentru punerea primei rame în circulație, în caz contrar Ministerul Transporturilor riscă să piardă peste 300 de milioane lei, finanțare de la Comisia Europeană, după cum spunea în vară președintele ARF, Ștefan Roșeanu.

„Vizită tehnică a echipei de proiect ARF în Polonia în vederea pregătirii livrării primului tren RE-IR 1

Între 4 și 6 octombrie 2023, o delegație a Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) a efectuat o vizită tehnică la fabrica Alstom Konstal, de la Katowice (Polonia), în conformitate cu prevederile stabilite în contractul privind achiziția a 37 de rame electrice de lung parcurs, semnat de ARF și Alstom Ferroviaria SpA, în luna martie 2022.

Scopul principal al deplasării l-a reprezentat vizualizarea primei rame – Coradia Stream RE-IR 102 – aflată într-un stadiu avansat de producție, care urmează, după ce vor fi parcurse testele dinamice și statice, să fie livrată ARF, astfel încât acest tren să fie introdus în exploatare pe reţeaua feroviară din România/

Un capitol important al vizitei tehnice l-a constituit identificarea elementelor și stabilirea aspectelor concrete cu furnizorul, privind calendarul de livrare, autorizare și testare a vehiculelor, conform prevederilor Directivei 2016/797, în condițiile în care acesta a semnalat o serie de greutăți pe care le-a întâmpint pe lanțul de aprovizionare, fapt ce a dus la o anumită întârziere.

Cu toate aceste impedimente, se preconizează ca, pe data de 25 noiembrie 2023, firma Alstom să livreze către România primul tren din cele 37 rame electrice RE-IR1, care va sosi la București, în perioada 2-3 decembrie 2023, după care va intra în procedurile de preluare de către ARF, în vederea introducerii în exploatare comercială. După finalizarea aceastei etape, urmează ca operatorul de transport feroviar de călători – selectat prin procedură competitivă – să înceapă operarea acestui serviciu public. În perioada următoare, MTI și ARF vor derula o consultare publică pentru a stabili numele comercial al noului serviciu de transport feroviar de călători al României.

Astfel, în cursul anului 2024, pe măsură ce restul trenurilor Alstom vor fi livrate (după finalizarea producției și a tuturor procedurilor legale europene și naționale), se vor introduce noi servicii de transport, pe rutele magistrale electrificate ale României. Reamintim că valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA, iar finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și din Bugetul de stat”, a transmis ARF.

Compania CFR Călători a depus singura ofertă la contractul Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru operarea primelor trenuri noi cumpărate de la Alstom. Contractul are o durată de 5 ani și prevede operarea primelor 12 din cele 37 de trenuri cumpărate, a transmis vineri ARF pe pagina de Facebook. Primele 5 rute sunt: București Nord – Constanța, București – Craiova, București-Nord – Craiova – Timișoara – Arad, București – Brașov – Arad – Timișoara Nord, București-Nord – Craiova – Petroșani. Primul tren nou cumpărat în ultimii 20 de ani va circula de la sfârșitul lunii decembrie pe linia București – Constanța.
Rutele pentru trenurile ALSTOM, de lung parcurs: 

🚉 București Nord – Constanța

🚉 București Nord – Brașov – Arad – Timișoara

🚉 București Nord – Brașov – Cluj

🚉 Brașov – Deda – Cluj

🚉 București Nord – Brașov

🚉 București Nord – Iași

🚉 București Nord – Suceava

🚉 București Nord – Galați

🚉 București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria

🚉 București Nord – Craiova – Timișoara – Arad

🚉 Cluj – Timișoara

🚉 Cluj – Suceava – Iași.

„Reamintim că viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90 și sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, precum și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat. Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale țării, dar vor facilita și conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată”, a transmis ARF.

Sursa Foto : ARF

Comentarii

  1. De ce trebuia aduse din Polonia ? România nu mai produce trenuri? Astra șomează și noi dam de lucru la alții Rușine guvernanți!

    • Alstom e de cea mai bună calitate, e cu Mercedesul, e doar pentru bucureşteni….😏 Eu sunt din Oradea. Nici autostrada Transilvania în 30 ani de impotență şi sabotaje ale UE şi Germaniei, nici tren bun, faci 14 ore cu trenul, nu apă sau mâncare pe tren, ca ciobanul mergi cu traista cu merinde…şi acum transbordări pe autobuze până la Cluj unde e în reparați…

    • Trebuie cumpărate din alta parte deoarece Astra Arad nu produce trenuri ci vagoane de pasageri, si in special de marfă (cam tot ce e cu GATx) ceva autobuze și tramvaie.

  2. Credeam ca cine știe ce avioane supersonice sunt. Referitor la industria noastră de profil, nu știu ce sa mai zic, poate produsele noastre gen Softronic nu se ridica la nivel calitativ, al fiabilitatii, stabilitatii și al siguranței la nivelul Alstom. Dar totuși statul roman ar fi putut face un efort și pt Softronic și Astra Arad. Zeci de ani nu faci nicio investiție la care sa participe și fimele romanesti, și dintr-o data îți cumperi lucru străin. Dacă se constata ca nu este nicio diferenta calitativa și tehnologica fata de Softronic, atunci sa știți ca miroase a corupție și spaga cu implicare directa a UE, la fel ca și în cazul autostrazilor care in lic sa se facă în jurul pretului de 1.5 milioane de euro per Km se face cu preturi peste 5 milioane de euro per Km, bani care întorc spre firmele din vestul Europei, aspecte despre care reprezentanții UE tac mâlc, la fel ca și doamna Kovesi, la fel și DNA romanesc, chiar și pe timpul doamnei Kovesi, iar ciumetii noștri de politicieni accepta toate condițiile puse de funcționarii din birourile UE, fără nicio legătură cu realitățile economice din teren. La fel o sa închidem primii termocentralele din Europa, pt ca papagalii noștri de politicieni sunt mai mult agenți de influenta ai vestului, decât reprezentanți ai poporului roman. În loc sa acceseze fonduri pt sectorul industrial, sau agroindustrial politicienii noștri sunt implicați în proiecte de genul: proiecte imobiliare, dau legi de preluare a fondului funciar al instituțiilor de cercetare pomicole, agricola și alte institute de cercetare, pun taxe diferite in functie de felul muncii, au crescut varsta de pensionare la 65 de ani(RUSINE!), au dormit atunci când industria militara s-a prăbușit, au făcut în asa fel încât produsele militare ale întreprinderilor romanesti sa nu aibă nicio șansă, au asistat la închiderea combinatului de pulberi de la Nitramonia( un grav sabota la adresa siguranței nationale!!), fac tot posibilul pt ca porcii din România sa nu fie vaccinați împotriva pestei, dar au forțat în mod aberant oamenii sa se injecteze direct cu vaccinuri netestate suficient, nu aplica niciun control asupra fabricilor de lactate care falsifica produsele de origine animala cu produse ieftine de sinteza, necontrolata, care vor nenoroci copiii României, la fel și cu fabricile de mezeluri care au produse care falsifica în mod ordinar produsele și le îndoapă cu substanțe chimice periculoase la adresa vieții oamenilor, tac mâlc în ceea ce privește calitatea produselor cu dublu standard de calitate( vest// est), nu pornesc hidrocentralele finalizate întocmai pt ca marii traderi sa facă import, la fel vor închide și termocentralele, din aceleași scopuri, fostele platforme industriale le au transformat în blocuri construite de clientela politica, în loc sa educe și sa plătească cuvenit cetățeanul.roman fără loc de munca, accepta cu ușurință străini la munca, și fac fără pic de bun simt jocul corporațiilor străine. Evident ca romanii nu se vor mai duce la munca în condițiile în care ești angajat si ești plătit cu salariul minim, iar în situația în care nu mai ai comenzi ma trimiți acasă cu concediu fără plata,
    fără somaj tenic, ma ții peste program și nu ma plătești. Este o mare nesimtire sa auzi ca un cablaj auto fabrica îl vinde cu 500 de euro, fac mii de asemenea cablaje lunar, iar pe oameni ii tine în picioare ca pe sclavi, au pauze mici, sunt plătiți la salariul minim, orele suplimentare nu sunt intotdeauna plătite, în plus au primit ajutor financuar de la statul roman și scutiri de taxe și mai mult de 10% din forță de muncă este adusa din Bangladesh și alte state. Este probabil o forma de externalizare a profiturilor Cu ce drept aduc aceste companii straine imigranți în Romania? Noi așteptăm de zeci de ani vize pt SUA și permitem unor corporații sa își bata joc tara noastră? Alt subiect: ce s-a făcut cu impozitarea companiilor străine din energie, cele care ne jecmanesc pe noi cetățenii și își care profiturile prin diverse inginerii financiare în afara tarii?Nimic! La fel cum fiecare comuna din România ar fi trebuit sa aibă acces la rețelele de gaze naturale. La fel cum România ar trebui sa construiască măcar o parte din combinatele petrochimice și metalurgice pe care le-a avut. La o scara mai mica, pt implica costuri și stocuri mari de produse. Unde este industria romaneasca de produse electrotehnice? De motoare electrice? De produse de larg consum? De tricotaje, confecții, de pielărie, fabricile de prelucrare a lânii de oaie și fabricarea de tesaturi. Am ajuns sa ne îmbrăcăm în costume de proasta calitate realizate din PET-uri . Fabrici de detergenți se închid, România nu mai fabrica săpun, pasta de dinți, dero. Sunt sectoare in care poți sa fabrici produse fără a avea concurenta interna. Nu cumva prin crearea acestor locuri de munca putem rezolva problema lipsei banilor la buget? A copiilor lipsa din școlile României, a scăderii populației? A reducerii taxelor pe salariu?

    • Agenți de influențã ai Vestului? Ai scris un pomelnic dar ești incredibil de paralel cu realitatea! Sau tu nu ai habar cares puntele cardinale? Ti-a taiat rusia toatã industria la fier vechi și tu tot ce ai înțeles din asta e cã sunt agenți ai vestului. Meriți tot ce e mai rãu cu tot cu neamu tãu de imbecili!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *