FOTO Un producător auto de mașini pe comandă de mare lux vrea să dezvolte în România „mașina cuantică”. Primele detalii

Gillet Automobiles mașina cuantică (3)

Producătorul auto belgian Gillet Automobiles, specializat în dezvoltarea de mașini pe comandă, de mare lux, va fabrica în România „mașina cuantică”, în termen de doi ani. Șasiul există deja, este al lui Gillet, iar licența pentru motorul magnetic a fost cumpărată din Franța.

Detalii despre acest proeict revoluționar care, dacă va reuși, va pune țara noastră în atenția întregii lumi, le oferă Dr. Ing. Dan Hazaparu, coordonatorul proiectului Quantum.ro, un program de cercetare și dezvoltare în România de tehnologii ultraavansate la care, pe lângă Gillet Automobilles Belgia, aderă universitățile din Liege și Bruxelles și se bucură de sprijinul MApN, prin Agenția de Cercetare pentru Tehnică și Tehnologii Militare, Institutului de Chimie Macromoleculară „Petru Poni”, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare COMOTI, Universitatea Politehnica din București.

Între instituțiile românești și producătorul belgian a fost semnat deja un acord de cooperare, despre care Economedia.ro deja a relatat, care vizează cercetare și dezvoltare pentru implementarea propulsiei în auto și sectorul aerian prin motorul cuantic și proiectarea unor echipamente militare și civile bazate pe pile de combustie, precum și aplicațiile practice ale „pilei Karpen”.

„Programul Quantum, cu cele 4 (deocamdată 4, în curând lansăm tema de cercetare: Tehnologii inovative pentru obținerea Nanolemnului și Nanocelulozei) a demarat in data de 18 aprilie când am semnat pentru Gillet. Am cumpărat, pentru Gillet, un Brevet de Invenție pentru un Motor Magnetic din Franța (a costat 6 milioane euro). Ne propunem să lansăm Autoturismul Românesc cu Propulsie Quantică pe Șasiu Autoportant Gillet in termen de doi ani, dezvoltarea și construcția lui urmând să fie făcută pe o platformă industrială existentă deja. Deocamdată nu dorim să dăm detalii mai precise. Ideea este ca să facem producție de serie pentru un asemenea automobil și nu să fie ca ceea ce produce acum Gillet, pe soluție clasică de propulsive, dar costă 2 milioane de euro pentru o singură mașină.

Estimez valoarea investiției in cercetare – dezvoltare – omologare tehnologică – omologare de produs la 500 de milioane euro, bani care vor fi atrași atât din surse private cât și publice. Inclusiv mediul universitar poate contribui și, nu în ultimul rând, vizăm fondurile din PNRR”, spune Hazaparu, pentru Economedia.ro.

Despre principiile și funcționarea motorului cuantic, o soluție care părea SF până acum un deceniu, puteți citi aici.

Comentarii

  1. “Masina cuantica” = o bagi intr-a-ntaia, pleaca cu spatele. Are Romania la soferi cuantici … Nimeni nu face un cuantum cu ei … De ne-am numara mortii rutieri cum i-am numarat pe coviditi…
    Pe drumurile care n-au separate sensurile de mers fizic, nici n-ar trebui sa aiba acces microbuze … (Uitati unde erau banii de borduri…) Macar faceti ceva util, cu cap(logica).

  2. Aaa, stati ca e legata cu povestea de ieri … Ma asteptam sa aiba idei mai marete …

    Stiti cat costa un generator de hidrogen din Australia(ca acolo-i patentat si produs) ?

    Imi suna tot proiectul asta a spalare de bani … “Pila” n-o sa dezvolte vreodata autonomia necesara pt. asa ceva + ca modelul in sine pare un Mercedes EQXX modificat. O mare rusine.

    Romanii … I-a gasit Cercetarea peste noapte. Si pt. ce ? Vindem unicele patente pe care le mai avem, ne luam si noi 2 parale ca beneficiarul final sa fie tot un arabet de le tine la Colectie … Din nou, Rusine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *