Adunarea Naţională le-a interzis joi influencerilor – în cadrul examinării unui proiect de lege privind încadrarea acestora în Franţa – să facă publicitate criptomonedelor, iar numai titularii unui agrement de prestatori de servicii în active digitale (PSAN) emis de către Autoritatea Pieţelor Financiare (AMF) vor mai putea recurge la influenceri pentru promovare, relatează Le Figaro.
Niciun astfel de agrement nu a fost emis, până în prezent, în Franţa.
Mai multe dosare au fost depuse în ultimele luni, însă nicio întreprindere nu a primit acest preţios statut.
”Franţa va fi singura ţară din lume în care nu se va putea comunica despre criptomonede. Majoritatea creatorilor de conţinut sunt pe cale să se uite unde să plece”, subliniază Owen Simonin, mai cunoscut drept ”Hasheur”, care reuneşte cea mai importantă comunitatea cripto francofonă.
Acest ecosistem spera, în ultimele luni, să-i convingă pe raportorii textului, Stéphane Vojetta (Renaissance) şi Arthur Delaporte (Partidul Socialist), să relaxeze această interdicţie.
Asociaţia Dezvoltării Activelor Digitale (ADAN) cerea ca întreprinderile care dispun de înregistrarea PSAN la AMF – aproximativ 20 de actori, inclusiv francezii de la Coinhouse şi gigantul Binance – să fie autorizaţi să comunice prin creatori de conţinut.
Însă fără rezultat.
Unele dintre vedetele sectorului îşi exprimă îngrijorarea faţă de reducerea la tăcere a influencerilor cripto, unde cei mai buni popularizatori se amestecă cu cei mai fini escroci.
”Este stigmatizant pentru întreprinderile din sfera cripto. Aceste canale de comunicare vor fi interzise, în pofidfa faptului că sunt importante în pedagogie”, îşi exprimă regretul preşedinta ADAN Faustine Fleuret, din care fac parte profesionişti în cripto-active şi tehnologii blockchain.
Înaintea unei adoptări definitive, proiectul de lege al încadrării activităţii influenţatorilor în Franţa urmează să fie examinat în Senat şi să se întoarcă în Adunarea Naţională.