Furnizorii Boeing au început să trimită muncitori în concediu sau opresc investiții, pe fondul grevei de la producătorul de aeronave

Boeing-737-MAX

Aproximativ 30.000 de lucrători în fabricile Boeing de pe Coasta de Vest a Statelor Unite au intrat în grevă pe 13 septembrie, oprind producţia celor mai bine vândute programe 737 MAX şi a celor mai vechi, 767 şi 777, iar firmele din lanţul de aprovizionare al companiei nu ştiu cum ar putea păstra mii de lucrători care urmează să fie concediaţi în următoarele săptămâni, în timpul primei greve de la producătorul de avioane din ultimii 16 ani, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Din cei nouă furnizori contactaţi de Reuters, cinci au declarat că au început să trimită lucrători în concediu sau să oprească investiţiile.

O grevă separată la grupul aerospaţial Textron evidenţiază presiunile mai ample de pe piaţa muncii în industria aerospaţială.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Greva de două săptămâni de la Boeing a forţat furnizorul aerospaţial Pathfinder Manufacturing să concedieze 14 din cei 54 de angajaţi ai companiei, iar CEO-ul Dave Trader se teme că ar putea fi nevoie să trimită mai mulţi acasă, dacă greva va continuă.

Pathfinder derulează un proiect pentru a atrage noi recruţi în industria aerospaţială şi îi formează alături de muncitori calificaţi, la câţiva metri de fabrica de avioane Boeing Everett de lângă Seattle, cea mai mare clădire de producţie din lume.

Pathfinder acoperă costurile alocaţiilor de sănătate ale celor 14 lucrători pentru a ajuta la păstrarea acestora atunci când comenzile vor reveni.

”ÎI vrem înapoi şi încercăm să le dăm acel morcov pentru a-i recupera”, a spus Trader.

Spre deosebire de alţi CEO, Trader atrage şi fonduri, deoarece Pathfinder combină munca contractuală plătită cu ”un Centrul de dezvoltare a forţei de muncă”, nonprofit, unde elevii de liceu şi adulţii cu dizabilităţi din zona Puget Sound învaţă abilităţi aerospaţiale de înaltă tehnologie.

Boeing a vizitat recent Pathfinder ca parte a unei inspecţii de rutină.

”Cea mai mare îngrijorare a lor a fost când începem să facem aceste stand-by-uri (concedii), cât de uşor vom fi capabili să aducem oamenii înapoi”, a spus Trader.

Boeing a pus majoritatea personalului din administraţie în concedii şi a spus că va îngheţa majoritatea comenzilor de piese, cu excepţia avionului 787, fabricat în Carolina de Sud.

De asemenea, compania şi furnizorii săi trec de o serie de crize, inclusiv o consemnare la sol a avioanelor MAX după două accidente mortale; o scădere globală a călătoriilor aeriene în timpul pandemiei; şi o criză de calitate agravată de restricţiile de producţie impuse Boeing de la desprinderea unui panou fix de uşă, în timpul zborului, în ianuarie.

Experţii spun că Boeing este prins între nevoia presantă de a economisi bani acum şi nevoia de a păstra capacitatea de a creşte producţia şi de a genera numerar rapid după grevă.

Acest lucru ar însemna să cheltuie bani pe piese pentru a menţine fabricile furnizorilor în funcţiune.

Până de curând, Boeing s-a angajat să preia cât mai mult inventar de la furnizori pentru a menţine liniile de aprovizionare active. Dar capacitatea Boeing de a sprijini furnizorii se estompează.

Ratingul de credit al companiei se apropie de statutul de rerecomandat investiţiilor, iar divizia sa de apărare a pierdut atât de mult cât a cîştigat.

Directorul financiar al Boeing, Brian West, a declarat că greva va îngreuna stabilizarea lanţului său de aprovizionare.

Unii furnizori locali ai Boeing se pregătesc pentru a aproviziona Airbus, dar experţii spun că acest lucru nu îi va ajuta imediat.

Un furnizor european a spus că durează în medie 18 luni pentru a intra într-un nou program Airbus, chiar dacă partenerii se cunosc.

Airbus a avut dificultăţi la rîndul său să-şi sporească producţia pentru a profita de poticnirile Boeing. Pentru sute de mici furnizori din jurul Puget Sound, tulburările reflectă doar o pauză în războiul pentru competenţe.

”După ce am văzut unele dintre celelalte greve, am văzut ce s-a întâmplat după terminarea grevei. La sfârşitul zilei, toată lumea va începe să angajeze ca nebunii, pentru că vor dori să crească”, a spus Trader.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: