Furnizorul din industria automotive Hella se extinde în România și anunță două noi centre de dezvoltare, la Oradea și Iași. Nemții vor să dezvolte aici soluții pentru vehicule electrice și conducere asistată

hella 3 Foto: Hella, Facebook

Furnizorul din industria automotive HELLA își extindă rețeaua globală de electronice cu două noi locații de dezvoltare în România, anunță reprezentanții grupului. Activitățile se concentrează în principal pe dezvoltarea de soluții de produse pentru electromobilitate și conducere automată, iar noile locații de dezvoltare vor crea până la 300 de noi locuri de muncă în următorii trei-patru ani, spun reprezentanții companiei.

HELLA, furnizor auto care operează sub marca umbrelă FORVIA, își extinde în continuare rețeaua europeană de cercetare și dezvoltare în domeniul electronicelor cu două noi locații de dezvoltare în “marile orașe românești Iași și Oradea”, transmit reprezentanții companiei. Aceștia menționează că, în aceste locații, dezvoltarea tehnologiilor de viitor va fi impulsionată în funcție de tendințele cheie ale pieței, cum ar fi conducerea automată și electromobilitatea. În următorii trei-patru ani, vor fi create în total până la 300 de noi locuri de muncă.

“Nevoia de soluții electronice este în continuă creștere pe măsură ce industria continuă să se schimbe. Cu cele două noi locații de dezvoltare, ne consolidăm și mai mult poziționarea pentru a răspunde cererii ridicate de produse”, a declarat Björn Twiehaus, director general pentru produse electronice la HELLA.

“În România, suntem deja reprezentați de mulți ani cu site-uri esențiale de electronice de înaltă performanță. De exemplu, acolo se dezvoltă deja astăzi unități de control foarte sofisticate. În acest sens, era evident pentru noi să ne bazăm pe această rețea și să ne consolidăm în continuare prezența în țară”, a explicat  Björn Twiehaus.

Principalul obiectiv al noului Centru Tehnic din Oradea este dezvoltarea de noi soluții de produse pentru vehiculele electrice, inclusiv sisteme de gestionare a bateriilor și convertoare de tensiune. Printre sarcinile inițiale ale sediului de la Iași se numără dezvoltarea și testarea software-ului pentru senzorii radar de 77 GHz, o tehnologie cheie centrală pentru conducerea asistată și automatizată. Cele două locații și-au început activitatea în această toamnă cu o echipă de bază de aproximativ zece ingineri fiecare.

Foto: Sistem cu tehnologii Hella, Facebook

“Am decis să ne extindem rețeaua la sediile din Oradea și Iași deoarece acestea oferă condiții excelente. Fiind orașe universitare și centre economice importante din nordul țării, acestea aveau un potențial mare de specialiști cu înaltă calificare, ceea ce este deosebit de important pentru noi, ca furnizor de automobile puternic din punct de vedere tehnologic”, a declarat Gelu Murariu, directorul general al HELLA România.

HELLA este prezentă în România de peste 17 ani și are în prezent aproximativ 4.500 de angajați. Pe lângă un centru administrativ regional, HELLA menține, de asemenea, trei fabrici și alte trei locații de dezvoltare în România.

Hella e furnizor internațional în industria automotive și o companie a grupului FORVIA. Împreună, Hella și Faurecia operează sub brandul general Forvia și, cu peste 150.000 de angajați în peste 300 de locații, formează al șaptelea furnizor auto la nivel mondial.

Foto: Hella, Facebook

Germanii, cei mai mari investitori în România, pregătesc și alte investiții

Investițiile Străine Directe au ajuns în 2021 la 100,3 miliarde de euro, ceea ce înseamnă o creștere de 91% față de 2010, iar Germania e cel mai mare investitor- cu aproape 15% din totalul ISD.

Mai multe date, sintetizate de echipa de economiști a Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA) a UBB din Cluj AICI

Există o serie de alte investiții recent anunțate sau în pregătire.

Gigantul german Daimler pregătește o investiție în valoare de 674,4 milioane de lei în România, pentru care a cerut ajutor de stat de 185,4 milioane de lei, conform datelor publicate de Ministerul Finanțelor. Investiția va fi derulată prin firma Star Assembly, prin care concernul german operează două filiale, în Sebeș și în Cugir. Ministerul Finanțelor nu precizează însă în ce constă investiţia nemţilor.

În mai, reprezentanții Mercedes Benz au transmis că intenționează să dezvolte proiecte pentru trecerea la producția de componente destinate vehiculelor electrice, prin investiții majore în perioada următoare. Compania a primit deja sprijin în valoare de 35 de milioane de euro sub forma ajutorului de stat, fonduri de care compania a beneficiat pentru achiziționarea utilajelor. Investiția Daimler este una dintre cele patru investiții, dintr-un total de 193, care intră în analiza Finanțelor pentru a primi ajutor de stat.

În primăvară se vehicula că grupul german Varta, unul dintre cei mai mari producători mondiali de baterii pentru automobile, industriale și de consum, vizează România ca locație pentru o unitate de producție de baterii pentru mașini electrice, o investiție ce se va ridica la 1 miliard de euro. Țara noastră ar putea finanța cu fonduri europene anumite componente ale investiției. Anunțul a fost făcut de către Roxana Mînzatu, secretar de stat în Ministerul Investițiilor si Proiectelor Europene MIPE. Mai multe AICI

Oradea a semnat în iunie cea mai mare investiție consemnată până acum în parcurile industriale, în valoare de 125 milioane de euro, cu producătorul german de echipamente electrice STIHL, potrivit unui anunț al primarului Florin Birta. Compania vrea să construiască în Parcul Industrial Eurobusiness I, o nouă locație de producție pe o suprafață de teren de aproximativ 15 ha.

Continental și-a deschis oficial în vară noul centru de cercetare și dezvoltare de la Timișoara cu o capacitate de până la 1.700 de locuri. În acest spațiu funcționează și o zonă de testare și validare completă a produselor dezvoltate în cadrul companiei. Investiția anunțată în noua clădire este de peste 33 de milioane de euro, iar în noul centru de cercetare și dezvoltare de la Timișoara, angajații vor proiecta tehnologii de dezvoltare pentru industria auto.

 

 

 

Foto: Hella, Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *