General Motors și Honda plănuiesc să dezvolte în comun o linie de vehicule electrice la prețuri accesibile, cu accent pe crossover-uri compacte, începând din 2027, care va concura mașinile electrice de buget, precum Dacia Spring, deși se pare că Renault va înlocui modelul Dacia Spring din 2024. De altfel, francezii și-ar putea separa afacerile cu mașini cu motoare termice de cele cu mașini electrice.
Producătorii auto spun că colaborarea va permite producția globală de „milioane” de vehicule electrice, inclusiv crossover-uri compacte. Vehiculele se vor baza pe o nouă arhitectură electrică globală alimentată de tehnologia bateriei Ultium de la GM, au declarat GM și Honda.
GM și Honda vor urmări, de asemenea, să standardizeze echipamentele și procesele pentru o calitate mai bună, un randament mai mare și vehicule electrice mai accesibile pentru consumatori. Ei vor discuta, de asemenea, potențialul de a colabora la tehnologia bateriilor EV pentru a reduce costul electrificării și a îmbunătăți performanța.
Ambii producători de automobile și-au stabilit deja obiective ambițioase de vehicule electrice. Honda își propune să atingă emisii zero la nivel global până în 2050, iar GM speră să aibă o gamă complet electrică până în 2035.
„Lucrând împreună, vom introduce oameni din întreaga lume în vehiculele electrice mai repede decât ar putea realiza oricare dintre companii singure”, a spus CEO-ul GM, Mary Barra.
Gama de vehicule electrice dezvoltată în comun se va concentra în principal pe segmentul crossover-urilor compacte, au spus producătorii de automobile, despre care spun că reprezintă 13 milioane de mașini vândute anual.
Companiile au refuzat să ofere o gamă de puncte de preț pentru noua linie de vehicule electrice, dar Ken Morris, vicepreședintele executiv al GM pentru programele electrice, autonome și cu celule de combustibil, a declarat că vehiculele se vor poziționa sub Chevrolet Equinox EV, atât ca dimensiune, cât și ca preț. GM a spus că Equinox EV, care urmează să fie lansat în 2023, va începe de la aproximativ 30.000 de dolari, deci prețul de vnzare va fi comparabil cu cei 20.300 de euro, fără subvenții, ceruți de Dacia pe modelul electric Spring.
Rick Schostek, vicepreședinte executiv al operațiunilor corporative la American Honda, a declarat că producătorul auto va căuta paritatea prețurilor cu vehiculele sale cu ardere internă, dar a remarcat că scăderea prețurilor vehiculelor electrice la nivelurile ICE va necesita timp.
Producătorii de automobile plănuiesc să construiască vehiculele electrice la fabricile lor existente. Ei încearcă să vadă cum să împartă producția între Honda și GM.
Planul face parte din alianța auto nord-americană a producătorilor auto, pe care aceștia au anunțat-o în septembrie 2020. Alianța s-a bazat pe un parteneriat anterior în care GM ar ajuta la dezvoltarea a două noi vehicule electrice pentru Honda alimentate de bateriile Ultium de la GM.
„Suntem foarte încântați din punctul de vedere al Honda, în comparație cu anunțul anterior din 2020, în care GM avea o platformă pregătită și am putut să o folosim”, a spus Schostek. „Aici, putem colabora cu GM pentru a promova o nouă arhitectură. Va fi foarte flexibil, astfel încât fiecare dintre companiile noastre să poată poziționa produsele care se vor dezvolta din aceasta în locul potrivit în gama noastră.”