Giganții americani ai cardurilor de credit, acuzați de UE că nu informează consumatorii despre costurile ascunse uriașe ale unor servicii ieftine

plati electronice, carduri, visa, mastercard Sursa foto: Pixabay

Autoritățile europene acuză cele trei mari companii americane de carduri de credit – Visa, Mastercard și American Express – că au prezentat consumatorilor servicii ieftine, care ulterior au venit cu costuri ascunse uriașe.

Comisia Europeană și rețeaua autorităților naționale pentru consumatori (CPC), conduse de Ombudsmanul danez al consumatorilor, au scris celor trei mari companii pentru a solicita modificări ale modului în care informațiile sunt prezentate consumatorilor atunci când aceștia efectuează o plată care implică taxe recurente de abonament.

Cercetări recente arată că până la 1 din 12 consumatori din UE a comandat un produs sau un serviciu ieftin online doar pentru a afla mai târziu că a fost atras într-un abonament lunar costisitor.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Cazurile obișnuite implică telefoanele mobile și produsele de înfrumusețare vândute de vânzătorii online, care ascund costurile efective cu plățile recurente, scriindu-le cu font foarte mic.

Potrivit Comisiei, atunci când consumatorii fac cumpărături online, în fereastra de plată în care se introduc informațiile despre cardul de credit există adesea doar informații despre suma unică de plată, nu despre abonamentul recurent.

Astfel, autoritățile europene afirmă că aceste companii de carduri de credit au datoria de a-și informa în mod corespunzător clienții, chiar dacă nu ele gestionează aceste scheme.

Conform normelor UE, și anume Directiva privind serviciile de plată și Directiva privind practicile comerciale neloiale, consumatorii trebuie să fie informați cu privire la suma specifică pentru tranzacțiile de plată și nu trebuie induși în eroare.

Comisarul pentru Justiție, Didier Reynders, a declarat: „Adevărul este că uneori consumatorii sunt păcăliți și apelăm la companiile de carduri de credit pentru a ne asigura că propriii lor clienți nu pățesc acest lucru. Companiile de carduri de credit au datoria de a respecta legislația UE și de a asigura consumatorii că cunosc costurile reale atunci când cumpără”.

Cele trei companii de carduri de credit au acum două luni pentru a informa Comisia și autoritățile pentru consumatori cu privire la schimbările pozitive pe care intenționează să le aducă proceselor actuale de plată.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: