Drumul Expres Brăila – Galați (DEx6) va fi deschis la jumătatea anului viitor, a anunțat miercuri, 1 noiembrie, pe șantier, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Anterior, ministrul Grindeanu estimase finalizarea celor 10 kilometri, inclusiv structura complexă de 1,7 kilometri, în decembrie 2023 și apoi la începutul anului viitor.
„Toată această lucrare nu este una simplă. Pentru traversarea râului Siret este nevoie de peste 900 de piloni (n.r piloți) pentru această traversare a Siretului, mai sunt de forat sub 10. Termenul de finalizare este jumătatea anului viitor. Este un termen cât se poate de realist care va asigura fluidizarea mai bună dinspre Galați spre Brăila și cu Podul Brăila, cu Tulcea și Constanța. Este un drum important un constructor foarte bun care se va ține de grafic și care va respecta ce spuneam, ca până la jumătatea anului viitor să fie finalizată această lucrare”, afirmă Sorin Grindeanu.
Structura care supratraversează Siretul și complexul feroviar va avea o lungime totală de 1,7 kilometri.
– viaductul de acces de pe malul drept (896,42 ml)
– podul peste râul Siret (307,75 ml)
– viaductul de acces de pe malul stâng (447,91 ml)
– pasaj peste complexul de cale ferată (139,14 ml).
La rândul său, șeful CNAIR, Cristian Pistol, a spus că UMB a ajuns la 78% execuție, iar pe șantier lucrează cu peste 300 de drumari. „Am verificat astăzi lucrările de construcție a celor 10,76 km ai drumului expres Brăila – Galați! Constructorul este mobilizat în șantier cu peste 300 muncitori, 44 de utilaje și a ajuns la un stadiu fizic de aproximativ 78%. Pe traseul acestui drum expres se construiește și podul peste Siret, al doilea cel mai mare pod hobanat din România după cel de la Agigea (pe ruta Constanța-Mangalia). Podul hobanat va avea 307 metri și face parte dintr-o structură lungă de peste 1,7 km, care include mai multe viaducte peste complexul feroviar și un dig de protecție. Drumul Expres Brăila – Galați va avea 2 benzi de circulație pe fiecare sens, 3 poduri, 2 viaducte și un pasaj. Acesta pornește din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre și se încheie la intersecția cu DN 2 B, în zona Movileni. Acest drum de mare viteză va fi o alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN 22 B și va asigura o conexiune rapidă între cele două orașe, dar și cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila”, afirmă Cristian Pistol.