Grindeanu: Centura Galați, o investiție de 700 milioane lei, singurul proiect major de infrastructură rutieră finanțat exclusiv de la buget/ Constructorul UMB așteptat să intre în șantier

Centura Galaţi

Centura mare a municipiului Galați, contract de peste 700 de milioane lei atribuit constructorului UMB, este singurul proiect major de infrastructură rutieră finanțat exclusiv de la bugetul de stat, nu prin fonduri europene, a transmis vineri, la Galați, ministrul transporturilor Sorin Grindeanu.

Contractul pentru proiectarea și execuția Centurii Galați (34 km) a fost semnat în septembrie 2020 în prezența fostului premier Ludovic Orban și a fostului ministru de resort Lucian Bode, dar proiectarea a început un an mai târziu pentru că nu au fost asigurate fonduri.

La Galați, ministrul Grindeanu a participat la evenimentul „Ziua Întreprinzătorilor”, ocazie pentru a prezenta proiectele de dezvoltare pentru zona Brăila – Galați, a doua aglomerare urbană după București.

„Trebuie să recuperăm acest timp pierdut. Pentru această zonă, să știți că prima vizită pe care am făcut-o după ce am devenit ministru nu a fost acasă, la Timișoara ci aici. Pentru că, dincolo de faptul că este a doua mare aglomerare urbană după București, aici se vor desfășura multe proiecte de infrastructură de transport. Că vorbim de Podul Brăila, de Drumul Expres Galați-Brăila și legăturile tot prin Drum Expres cu Focșani și cu Buzău…Inclusiv singura investiție exclusiv cu sume din bugetul național pe 2022 este Centura Galațiului, acestea ar fi în mare parte proiectele pe zona rutieră. Dacă vorbeam în urmă cu 7-8 ani despre Podul de la Brăila, 80-90 % din locuitorii de aici ar fi zis…haide, astea-s povești. De ce dau aceste exemple, pentru că, de undeva trebuie început și un exemplu este proiectul Aeroportului, iar europarlamentarii de aici știu care sunt pașii pentru implementare. Interesul pentru a cheltui mai ales sumele europene pentru această zonă este major”, a transmis Grindeanu.

Centura Galaţi, şosea cu o bandă pe sens şi acostament lat de 1,5 metri, face parte din proiectul Drumului Expres Focşani – Brăila – Galaţi. Traseul se desprinde din DN 25 prin nodul rutier Traian, supratraversează DN 25 şi Calea Ferată Tecuci – Galaţi, trece de Parcul Natural Lunca Joasă a Prutului Inferior şi intersectează DN 2 B înainte de vama Galaţi – Giurgiuleşti (cu Republica Moldova). Durata contractului este de 12 luni – proiectare, 42 luni – execuţie şi 120 de luni – garanţie. Pe traseu vor fi proiectate 34 de lucrări de artă: poduri, pasaje şi viaducte. Compania de Drumuri a uitat să lege Centura Galați cu Drumul Expres Brăila-Galați, un proiect pentru a rezolva problema fiind în derulare la Consiliul Județean Galați.

Potrivit CNAIR, data de început este 4 aprilie 2022, finalizarea lucrărilor fiind estimată pentru octombrie 2026. Ministerul Transporturilor a reușit să facă exproprierile de-abia în martie, după cum Economedia a explicat aici.

Sursa foto: Pe Unde Merg

Comentarii

  1. O fi vreun vinovat?
    Tov . Grindeanu!
    Chiar asa competenti sunt in Guvrrnul Excelentei Voastre?
    Si fraierii ăia de la de CJ Galati ori Braila unde sunt?
    Superincompeteti!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.