Grindeanu dă asigurări că sunt bani pentru execuția Autostrăzii Ploiești-Brașov și promite din nou, lansarea ,,ciotului” Codlea-Cristian (5 km.)/CNAIR a aprobat o prelungire a contractului de proiectare până în ianuarie 2026.

DN1 Valea Prahovei, Ploiesti, Brasov Sursa foto: Imagini din dronă, CNAIR

Licitația pentru execuția lotului de 5 kilometri dintre Codlea și Cristian de pe Autostrada A 3 Ploiești-Brașov va fi lansată ,,în câteva săptămâni” a anunțat, luni 12 februarie Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu care a dat asigurări că există finanțare pentru această autostradă care trece munții. Încă de la începutul anului trecut, Sorin Grindeanu promitea lansarea în licitație a ,,ciotului” din județul Brașov până la finalul anului 2023 ceea ce nu s-a întâmplat și a acuzat proiectantul Consitrans de întârzierea proiectului.

,,În câteva săptămâni, maximum se va lansa licitație pentru primii 5 kilometri pe teritoriul județului Brașov spre Codlea, pe parcursul acestui an sper, într-un final să fie recepționat studiul de fezabilitate pentru a intra în fazele următoare. Am tot văzut în perioada asta tot fel de abordări legate de lipsa de finanțare pe…nu e actuală nu e vorba de așa ceva. Să termine aceste companii studiul de fezabilitate și să vedem în următoarele săptămâni un prim pas când va fi scos (la licitație) primul tronson. ” -Sorin Grindeanu.

Contractul pentru proiectarea la cheie (studiu de fezabilitate, proiect tehnic) a fost semnat la începutul anului 2021 cu Consitrans și avea termen de 30 de luni pentru Studiul de Fezabilitate și 6 luni pentru Proiect Tehnic. Termenul inițial era septembrie 2024, dar a fost prelungit pentru ianuarie 2026 (58 de luni de la ordinul de începere).

Tronsonul de doar câțiva kilometri pe care l-a menționat ministrul Grindeanu va face practic legătura între nodul rutier de la Ghimbav al Autostrăzii Brașov – Făgăraș (contract de proiectare cu Search prelungit pentru 2024) și Centura Râșnov (Autostrada Râșnov – Cristian de 6,3 km).

Descrierea traseului – Alternativa 3 (80 km/h)

Km 0+000 al Alternativei 3 se află în zona km 68+100 al autostrăzii A3 București – Ploiești existentă. Traseul are o lungime de aproximativ 112+742 km, iar punctul de final se află la intersecția cu DN1, între localitățile Ghimbav și Codlea. Acesta include și un sector cu lungimea de 6,239 km care a fost dat în exploatare în luna decembrie a anului 2020.

Zona de munte: Între Km 49+700 – Km 52+150 traseul autostrăzii supratraversează linia C.F. 300, Râul Prahova și DN 1 printr-un viaduct cu lungime de 2.260 m, iar la intrare în localitatea Comarnic continuând printr-o succesiune de tuneluri și viaducte până în zona localității Posada.

La Km 59+000 după ieșirea din tunelul Posada urmează un viaduct care supratraversează Valea Floreiului, după care se înscrie între CF și DN 1, până la Km 61+700 când supratraversează cu un viaduct Râul Prahova și CF 300;

Între Km 62+000 – 65+000 traseul autostrăzii continuă pe partea stângă a CF Ploiești – Brașov, ocolind cimitirul Setu din Sinaia, iar la Km 65+200 supratraversează CF 300 și Râul Prahova, subtraversează DN1 prin tunel, la ieșirea din tunel traseul se continuă pe un viaduct peste Pârâul Valea Gagului de la Km 66+150, zonă în care se dezvoltă un nod rutier de tip B, în zona Valea Largă, pentru legătura cu DN1 și Stațiunea turistică Sinaia.

Între Km 66+000 – 72+000 traseul ocolește prin partea de est localitatea Sinaia, printr-o succesiune de poduri, viaducte și tuneluri. La Km 72+750 este prevăzut un nod rutier de tip B prin care se realizează legătura cu DN1 și localitățile Sinaia și Bușteni. Între Km 73+400 – Km 78+500 traseul autostrăzii ocolește stațiunea Bușteni prin partea dreapta, unde sunt necesare o succesiune de lucrări importante: poduri, viaducte, tuneluri și structuri de tipul cut and cover. La Km 78+500 este prevăzut un viaduct care traversează Râul Prahova, CF 300 și DN1.

Între Km 79+000 – Km 81+200 traseul autostrăzii ocolește Stațiunea Azuga prin partea stângă, unde sunt necesare o succesiune de lucrări importante: poduri, viaducte, tuneluri și structuri de tipul cut and cover. Între km 81+500 și 88+000 există o alternanță de poduri și viaducte, ce traversează zona muntoasă și supratraversează DN73A la Km 86+330 în localitatea Predeal; La km 86+230 interferează cu imobile aflate în administrarea M.A.P.N.

După ieșirea din tunel urmează un viaduct cu lungimea de 2.160 m pe lângă valea Parului Pietrosul, iar la Km 95+060 autostrada supratraversează cu un pasaj DN 73A. Între Km 96+000 și Km 100+000 traseul traversează o serie de pârâie și văi. La Km 100+230 autostrada este supratraversată de drumul județean DJ 101 cu un pasaj. În zona km 101+500 este prevăzut un nod rutier ce va face legătura cu DN73, dar și cu sectorul de autostradă (Râșnov – Cristian) dat în exploatare.

 

Sursa foto: Imagini din dronă, CNAIR

Comentarii

  1. D-le ministru Grindeanu, să ne dai și nouă din ce fumezi matale, că tare bine se vede rețeaua de autostrăzi după ce aprinzi una!
    Lasă campania electorală că nu mai pune nimeni botul la gogoșile astea!
    La muncă, nu la declarații fanteziste!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *