Grindeanu, despre Autostrada Lugoj -Deva : au fost depuse 131 de clarificări pentru secțiunea cu tuneluri, procedura este contestată/Așteptăm un răspuns până pe 26 ianuarie

tuneluri ursi autostrada Sursa foto: Asociatia Pro Infrastructura

Licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii de autostradă dintre Holdea și Margina, tronsonul de autostradă care lipsește între Sibiu și Vama Nădlac ar putea fi deblocată peste câteva zile când se așteaptă o decizie a instanței care trebuie să soluționeze o contestație/clarificare, a anunțat la Timișoara, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Secțiunea cu tuneluri Margina-Holdea are o lungime de aprox. 10 kilometri, costă 1,4 miliarde de lei și este finanțată prin PNRR. Grindeanu a explicat că, pentru această licitație restrânsă au fost depuse 131 de clarificări de la constructori care nu s-au calificat în următoarea etapă : ,,procedura de achiziție a fost una cu preselecție, s-au calificat șase companii, a fost contestat rezultatul de cei care nu s-au calificat între primii șase. Au fost 131 de solicitări/clarificări, ultimele au fost depuse pe 11 ianuarie 2022 și estimez că toate clarificările vor fi oferite până în 26 ianuarie. În această perioadă va fi termenul la instanță pentru proces, în momentul în care avem o soluție intrăm în etapele următoare. Trebuie să așteptăm, repet este o chestiune de zile, nu vreau să influențez instanțele, dar este o chestiune de zile pentru a avea rezultatul la această contestație” a spus Grindeanu.

Compania de Drumuri a selectat şase asocieri şi constructori pentru secţiunea de autostradă dintre Holdea şi Margina, „gaura” dintre Deva şi Lugoj, practic tronsonul de 10 kilometri care lipseşte pentru a avea autostradă completă de la Sibiu la vama Nădlac 2. Contractul pentru acest segment de autostrada este finanţat prin PNRR ;i trebuie terminat cel mai târziu în august 2026.

Din cele 9 oferte depuse în primăvară, următorii şase constructori au rămas în cursă:

1. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S.

2. ASOCIEREA SC ALSİM ALARKO SANAYİ TESİSLERİ VE TİCARET A.Ș – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.

3. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI

4. STRABAG SRL

5. ASOCIEREA IMPRESA PIZZAROTTI & C SpA – PIZZAROTTI SA – RETTER PROJECTMANAGEMENT SRL

6. ASOCIEREA TERNA TOURIST TECHNICAL AND MARITIME SA – INTRACOM CONSTRUCTIONS SOCIETE ANONYME TECHNICAL AND STEEL CONSTRUCTIONS (INTRAKAT)

În lipsa autostrăzii, şoferii care merg pe ruta Sibiu – Nădlac 2 sunt deviaţi pe DN 68 A, şosea cu o singură bandă, recent reparată, dar foarte aglomerată.

Sursa foto: Asociatia Pro Infrastructura

Comentarii

  1. Asteptam cu interes!
    Sa pornesti Autostrazi!
    Asa, doar ciot cu ciot!
    Povesti nemuritoare!
    Te-ai dus acasa, ai trecut pe acolo, ai chemat presa sipac o declaratie sforaitoare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *