Grindeanu, despre trenurile vechi care iau foc: ,,Nu poți să ai condiții europene pentru că în ultimii 25 de ani nu s-au mai cumpărat trenuri noi”/ Trenurile noi de la Alstom ajung în România din această toamnă

Automotoare Malaxa Curtici -Arad API Sursa Foto : Asociația Pro Infrastructură

Primele trenuri noi cumpărate de la Alstom vor fi livrate începând din această toamnă, promite ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu care a reacționat după un nou incendiu la trenurile CFR Călători. (două automotoare Malaxa, vechi de peste 70 de ani au ars complet vineri, dimineață în stația Oradea vest). Cele 37 de rame electrice de lung parcurs cumpărate cu fonduri europene sunt primele trenuri noi din ultimii 25 de ani, prin urmare, de-abia după introducerea lor în circulație (n.r. începând cu jumătatea lunii decembrie) călătorii vor avea condiții moderne în trenuri) :

,,De peste 25 de ani, în România nu s-au mai cumpărat nicio garnitură de tren nou, niciuna. Una singură…În acest moment, la Ministerul Transportului (n.r. Transporturilor) sunt în proceduri de achiziție 161 de garnituri de trenuri noi. 161 (n.r trenuri). Primele garnituri vor veni începând din această toamnă și vor continua să vină anul viitor și pe parcursul anilor viitor. Nu poți să ai condiții europene când de 25 de ani, de peste 25 de ani, repet nu s-a mai cumpărat niciun tren nou. Asta este o componentă, cea de-a doua este în infrastructura feroviară pentru ca viteza trenurilor să crească. ” -Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), a semnat pe 2 august 2023 contractul pentru finanțarea europeană a celor 37 de trenuri electrice noi pe care le-a cumpărat de la producătorul Alstom (Franța). În iunie au fost scoase la licitație contractele de operare pentru primele 5 rute spre Constanța, Brașov, Timișoara, Craiova și Petroșani.

Rutele pentru trenurile ALSTOM, de lung parcurs: 

București Nord – Constanța

București Nord – Brașov – Arad – Timișoara

București Nord – Brașov – Cluj

Brașov – Deda – Cluj

București Nord – Brașov

București Nord – Iași

București Nord – Suceava

București Nord – Galați

București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria

București Nord – Craiova – Timișoara – Arad

Cluj – Timișoara

Cluj – Suceava – Iași.

„Reamintim că viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90 și sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, precum și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat. Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale țării, dar vor facilita și conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată”, a transmis ARF.

 

Sursa Foto : Asociația Pro Infrastructură

Comentarii

  1. “sunt prevăzute cu sisteme de climatizare”
    Sistemul de climatizare e doar informativ sau face fata la -20 grade celsius si +45 grade celsius ? Pentru o incarcare de 50 persoane iarna si 351 persoane pe scaune vara. In conditii de functionare 20 de ore din 24.

  2. Total greșit. Sunt vagoane noi achiziționate și în 2011. In Franța faimoasele trenuri TGV, sunt produse și în 2006, dar sunt întreținute corespunzător. Infrastructură, civilizație, respect, profesionalism și nu politizare………

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *