Constructorul român UMB nu are niciun fel de planuri de restructurare, de eficientizare și retragere de pe unele șantiere, a declarat luni ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, care a calificat drept „fake news” informația că constructorul băcăuan oprește lucrările la autostrăzile A8 și A3 pe perioadă nedeterminată. CNAIR a confirmat anterior pentru Economedia că UMB își menține graficul standard de lucrări, cu 3 săptămâni de activitate și o săptămână pauză.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Am vorbit și ieri și am vorbit și în această dimineață cu domnul Umbrărescu și cu beneficiarul CNAIR. Cine a scos această știre este același cont/site care a mai scos o minciună în urmă cu un an: minciuna cu ceasul meu care e zeci de mii, sute de mii de euro. E la fel de falsă”, a spus Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a declarat că în momentul de față peste 7.000 de oameni lucrează pe șantierele gestionate de UMB și constructorul nu are planuri de restructurare sau de oprire a lucrărilor. În schimb, compania își menține calendarul de lucru standard cu trei săptămâni de lucru și una de pauză.
„Am discutat cu UMB și nu are niciun fel de planuri de restructurare, de eficientizare și retragere de pe unele șantiere. Am vorbit și aseară și azi dimineață. Este o știre falsă rostogolită în buclă. Merge pe programul pe care îl știm. Cei care cunosc bine activitatea acestei companii știu că au următorul calendar: lucrează trei săptămâni non-stop, o săptămână pauză. UMB are acest calendar celebru. Săptămâna aceasta se lucrează, poate săptămâna viitoare este săptămâna de pauză. Dar nu este niciun fel de recalibrare. Și da, din discuțiile avute și aseară și acum cu domnul Umbrărescu, își dorește în continuare să meargă lucrurile în același ritm, să existe finanțări pentru toate proiectele și să continue lucrurile cum au fost până acum. Dar este un caz tipic de fake news”, a menționat Grindeanu.
Constructorul român UMB își menține graficul standard de lucrări, cu 3 săptămâni de activitate și o săptămână pauză, și nu există facturi restante neplătite la UMB sau la alt constructor, a transmis anterior Compania de Drumuri la solicitarea Economedia. Punctul de vedere vine după ce pe rețelele de socializare au circulat mesaje ale muncitorilor UMB care afirmă că constructorul român oprește lucrările la autostrăzile A8 și A3 pe perioadă nedeterminată și că „s-a blocat tot financiar”.
„În urma discuțiilor cu constructorul, nu se pune problema să întrerupă lucrările pe șantiere, își mențin graficul standard de până acum, cu 3 săptămâni de activitate și o săptămână pauză. Această săptămână de pauză începe din data de 19, pauză care nu are nicio legătură cu alegerile prezidențiale din România”, a declarat pentru Economedia Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.
În plus, CNAIR nu are în acest moment facturi restante neplătite la UMB sau alt constructor.
Irinel Scrioşteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, a declarat: „Nu avem la această dată plăţi restante către constructorii de autostrăzi, iar pauza de pe şantierele UMB este una normală şi programată în sistemul lor de lucru”.
Economedia a cerut un punct de vedere oficial și de la UMB, însă nu l-am primit până la acest moment.
Potrivit discuțiilor private purtate între muncitori, făcute publice de pagina de Facebook „Drum Expres Focșani-Brăila-Constanța”, compania UMB a blocat toate plățile pentru șantierele de care de ocupă: A3, Autostrada Transilvania și A8, Autostrada Unirii.
„A încetat orice plată… nu se mai fac comenzi… s-a blocat tot financiar și pe A8 s-a spus că vor intra mai devreme cu o săptămâna în vacanță, pe termen nedeterminat, deși vacanța era de o săptămână”, a scris unul dintre angajați într-o conversație postată ulterior pe Facebook.
În plus, conversațiile muncitorilor relevă că diurnele șoferilor nu ar mai fi plătite, iar muncitorii nu au primit calificări referitor la plata salariilor: „Vom vedea săptămâna viitoare ce se va întâmpla, fiind 15 zi de salariu”.