Grindeanu promite că toți banii pentru autostrăzi din PNRR vor fi ,,trași”. Replici pentru Drulă și Asociația Pro Infrastructură

Autostrada Transilvania UMB

Toți banii pentru autostrăzi din PNRR vor fi ,,trași” a promis la Timișoara, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu care a subliniat că jalonul pentru semnarea contractelor investițiilor rutiere finanțate prin PNRR este 2023. Ministrul Grindeanu s-a referit inclusiv la autostrada cu tuneluri Lugoj-Deva, proiect cu licitație relansată, dar despre care fostul ministru Cătălin Drulă a transmis că este ,,în afara calendarului PNRR“. În fapt, pentru ca autostrada de 10 kilometri să respecte termenul de finalizare august 2026, prevăzut în PNRR, contractul trebuie semnat în această vară, situație 100 % imposibilă. Durata contractului este de 47 de luni (aproape 4 ani) pentru punctaj maxim respectiv 57 de luni durata prevăzută de CNAIR. De asemenea, Asociația Pro Infrastructură, cel mai important ONG care monitorizează derularea marilor investiții la autostrăzi și cale ferată estima în luna mai că, doar 270 de kilometri din cei 438 prevăzuți în PNRR au șanse de finalizare la termen (detalii aici).

Întrebat despre șansele de a deconta lucrările pentru lotul 2 al Autostrăzii Lugoj Deva prin PNRR, în condițiile în care șantierul este departe de deschidere, Grindeanu a transmis că România va folosi cele peste 3 miliarde de Euro prin PNRR pentru construirea de autostrăzi : ,,Am să dezamăgesc pe domnii de la USR…adică de la Pro Infrastructura…că tot aia e. USR egal Pro Infrastructura. Am să spun că toți banii din PNRR vor fi trași. Am văzut că sunt foarte speriați de acest lucru și trag tot felul de semnale de alarmă. Să stea liniștiți că se vor implementa toate aceste proiecte. O preocupare deosebită, dincolo de Lugoj-Deva este legată de A 7 Ploiești-Pașcani (n.r Autostrada Moldovei) cu 13 contracte care trebuie să fie semnate. Au fost semnate două, al treilea e în reevaluare. Următoarele 4 contracte, de la Buzău la Focșani, în perioada imediat următoare vom anunța câștigătorii. Apoi secțiunile de la Focșani la Pașcani sunt în pregătirea licitațiilor. Să știți că în PNRR, sunt borne, borna pentru zona rutieră este 2023. Până atunci Statul Român trebuie să semneze 50 % din contracte. Pentru Lugoj-Deva cred că final de august, septembrie desemnăm câștigătorul. Și acest contract se înscrie în această bornă. Din acest motiv le-am cerut celor din CNAIR termen înainte de 2023 pentru că știu metehnele constructorilor”. a transmis Grindeanu.

Singurul șantier deschis cu finanțare prin PNRR este pe A 3 Autostrada Transilvania unde lucrează UMB. Luna viitoare, pe 11 august ar urma să înceapă lucrările pe lotul 2 al Autostrăzii Ploiești-Buzău, tot în august posibil să fie deschis șantierul și pe lotul Ploiești -Mizil. În schimb, pe capetele A 8, estimarea pentru lansarea licitațiilor este 15 decembrie. 

Cel mai întârziat proiect major cu finanțare prin PNRR este Magistrala M 4 (structura stațiilor Gara de Nord-Filaret) licitație pe care Metrorex estimează că o lansează până la sfârșitul anului.

Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Comentarii

  1. Iar vorbiti mult domnule Grindeanu !!!! Sunteti sigur de e spuneti? daca nu se intampla asa ce faceti . Ca in stilul binecunoscut o sa dati vina pe altcineva si o sa spuneti ca nu v-au fost intelese cuvintele. Despre tampenia pe care a ti spus-o cu USR =PRO INFRASTRUCTURA nu are rost sa mai comentez. Absolut toti cand sunteti pusi intr-o functie incepeti sa va plangeti de greaua mostenire. Nu puteti sa taceti dracului si sa va faceti treaba ???

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *