Grupul Digi Communications, venituri consolidate de 1,23 miliarde de euro, în primele nouă luni din 2023/ În România, numărul utilizatorilor de telefonie mobilă a ajuns la 5,6 milioane

digi24 sediu Sursa: Digi24

Grupul Digi Communications, furnizor de servicii şi soluţii de telecomunicaţii, a realizat în primele nouă luni ale anului venituri de 1,238 miliarde euro, în creştere cu 13% faţă de perioada similară din 2022 (1,093 miliarde euro), potrivit unui document publicat la Bursa de Valori București (BVB).

Profitul exerciţiului a scăzut de 9,3 ori, la 39,8 milioane euro, faţă de perioada ianuarie-septembrie 2022, când a fost de 372,4 milioane euro, ca rezultat al vânzării operaţiunilor din Ungaria.

„EBITDA ajustată a crescut cu 19% comparativ cu rezultatul din T3 2022, ajungând la 150,4 milioane euro. EBITDA ajustată, excluzând impactul IFRS 16, a crescut cu 21% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 129,3 milioane euro.Performanţa solidă înregistrată în cel de-al treilea trimestru al anului, în linie cu aşteptările conducerii, a contribuit la rezultatele generate în primele nouă luni din 2023. În consecinţă, Grupul a înregistrat în primele nouă luni ale acestui an, venituri consolidate de 1,238 miliarde euro, o creştere cu 13% faţă de 9L 2022, EBITDA ajustată de 430,3 milioane euro (+16% faţă de primele nouă luni din 2022) şi EBITDA ajustată excluzând impactul IFRS 16 de 367,9 milioane euro (+17% faţă de primele nouă luni din 2022)”, potrivit documentului.

În T3 2023, Digi a continuat să crească la nivelul întregului portofoliu de servicii, depăşind 23,2 milioane de relaţii contractuale generatoare de venituri (RGU) în cele trei pieţe în care activează – România, Spania şi Italia, reprezentând o creştere de 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Ofertele Grupului includ servicii de telefonie mobilă şi fixă, internet fix şi date şi servicii de televiziune cu plată. În România, Digi oferă servicii de telefonie fixă şi divertisment printr-o reţea de fibră optică avansată din punct de vedere tehnologic. Grupul operează, de asemenea, o reţea de telefonie mobilă în România, care utilizează infrastructura de bază a reţelei de fibră optică. În Spania, Digi oferă servicii de telefonie mobilă, internet şi telefonie fixă, în timp ce în Italia, Grupul oferă exclusiv servicii de telefonie mobilă.

„Rezultatele financiare solide generate de grupul nostru în cel de-al treilea trimestru reflectă succesul iniţiativelor noastre strategice. Performanţa financiară susţinută este rezultatul direct al creşterii puternice a bazei de clienţi, determinată de o creştere substanţială a numărului de RGU în România şi Spania, în special în segmentul mobil, unde am înregistrat o creştere de 19%, respectiv 24% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut”, spune Serghei Bulgac, CEO Digi Communications.

Segmentul de telefonie mobilă este proeminent, deoarece produce cel mai mare număr de RGU dintre toate categoriile de servicii ale grupului, contribuind la 45% din totalul RGU la nivelul tuturor celor trei pieţe în care Digi activează. Continuând ritmul de creştere din trimestrele precedente, numărul de RGU din această categorie a ajuns la 10,5 milioane, o creştere cu 21%, reprezentând clienţii de telefonie mobilă din România, Spania şi Italia.

În România, segmentul de servicii de telefonie mobilă a ajuns la 5,6 milioane RGU, o evoluţie de 19% faţă de T3 2022. Serviciile de internet fix au înregistrat o creştere de 10%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 4,5 milioane RGU, în timp ce segmentul serviciilor de televiziune cu plată (cablu şi satelit) a înregistrat o creştere cu 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 5,6 milioane RGU. Împreună cu serviciile de telefonie fixă, numărul total de RGU de pe piaţa românească a fost de 16,7 milioane de clienţi, în creştere cu 10%.

Operaţiunile din Spania au continuat să aibă o performanţă bună în T3 2023, unde numărul utilizatorilor de servicii fixe, internet şi telefonie mobilă a crescut cu 33% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, la 6,1 milioane RGU. Numărul de utilizatori de telefonie mobilă a crescut cu 24%, până la 4,5 milioane de RGU, în timp ce numărul utilizatorilor de servicii de internet fix a crescut cu 66%, până la 1,2 milioane.

În Italia, numărul utilizatorilor de telefonie mobilă a crescut cu 14%, ajungând la 409.000 RGU la finalul T3 2023.

Sursa: Digi24

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *