Grupul energetic ungar MOL a raportat vineri un rezultat operaţional de 1,025 miliarde dolari în trimestrul al treilea, faţă de unul de 610 milioane de dolari în perioada similară a anului trecut, graţie contextului macroeconomic şi dublării marjelor din petrochimie faţă de anul trecut, transmit reprezentanții companiei, citați de Agerpres.
Profitul operaţional pe primele nouă luni ale acestui an a ajuns la 2,583 miliarde dolari, ceea ce permite MOL să îşi actualizeze ţinta orientativă pentru întregul an la o valoare care să atingă sau chiar să depăşească 3,2 miliarde dolari.
Rezultatele bune din cel de-al treilea trimestru au fost susţinute de mediul extern favorabil şi de redresarea economică la nivel regional, a transmis conducerea MOL.
Segmentul Upstream a contribuit cel mai mult la fluxul de numerar liber în cadrul Grupului în T3 2021, cu un rezultat EBITDA cu 87% mai mare faţă de anul precedent, în valoare de 396 milioane dolari, pe fondul contextului macroeconomic. Volumele de producţie au scăzut uşor şi au ajuns la 107.400 de barili echivalent petrol, datorită creşterii preţurilor la ţitei, reducerii drepturilor de producţie netă în câmpul petrolifer ACG din Azerbaidjan şi a declinului natural din Europa Centrală şi de Est.
Rezultatul operaţional CCS EBITDA al segmentului Downstream a crescut cu 116%, la 436 milioane dolari faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, susţinut de o contribuţie mai solidă din petrochimie şi rafinării, revenindu-şi astfel de la valorile scăzute din 2020. Volumele de vânzări au crescut în T3 cu 7% faţă de anul anterior, datorită unei cereri mai mari de combustibili la nivel regional. Marja integrată din petrochimie s-a dublat în T3 faţă de anul trecut, chiar dacă a scăzut faţă de nivelurile record din T2, datorită creşterii preţurilor petrolului şi scăderii preţurilor la produsele de polimeri.
Segmentul Consumer Services a înregistrat un rezultat EBITDA de 211 milioane dolari în T3 2021, susţinut de revenirea volumelor de vânzări la nivel regional şi de contribuţia segmentului non-fuel. Creşterea a fost susţinută şi de redresarea economică solidă de pe pieţele în care Grupul operează. Numărul tranzacţiilor a crescut cu peste 12% faţă de anul trecut, în contextul în care, în acelaşi trimestru al anului precedent, comportamentul clienţilor a fost puternic influenţat de pandemie. Numărul staţiilor Fresh Corner a crescut la 1.028 în T3, de la 1.008 în trimestrul anterior.
În pofida rezultatelor solide din trimestrul al treilea, MOL avertizează că turbulenţele de pe piaţa globală, creşterea preţurilor la materiile prime, dificultăţile logististice şi cel de-al 4-lea val al pandemiei de coronavirus creează un mediu operaţional general relativ impredictibil.