Guvernul a aprobat exproprierile pentru Centura Comarnic. Constructorul „Frasinul” ar trebui să înceapă lucrările în primăvara anului viitor

DN1 Valea Prahovei, Ploiesti, Brasov Sursa foto: Imagini din dronă, CNAIR

Guvernul a aprobat în ședința de joi, 2 noiembrie exproprieri pentru construirea centurii Comarnic, contract pe care îl derulează Consiliul Județean Prahova. Centurile Comarnic și Bușteni-Azuga sunt proiecte pe care CJ Prahova le-a preluat de la Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar pentru Centura Comarnic contractul a fost semnat cu firma ,,Frasinul” în timp ce pentru varianta mai dificilă Bușteni-Azuga de-abia luna viitoare va fi desemnat câștigătorul după cum Economedia a explicat aici. Contractul pentru Centura Comarnic a fost semnat pe 22 mai 2023 cu Asocierea Frasinul -Arthenis pentru o valoare de 236 de milioane lei și include trei poduri noi peste râul Prahova, precum și dublarea podului de pe Drumul Județean 101 R. Caietul de sarcini pe care l-a consultat Economedia arată o lungime de 5,8 kilometri cu traseu la vest de orașul Comarnic, paralel cu DN 1 și cu râul Prahova. Durata de realizarea este de 23 de luni din care primele trei luni pentru proiectare și 20 de luni pentru execuție. Centura Comarnic va avea poduri peste râul Prahova și peste Magistrala CFR M 300 București – Brașov, acestea fiind cele mai importante lucrări de artă. Studiul geotehnic a fost actualizat în mai 2022, iar CJ Prahova a emis Certificatul de Urbanism în octombrie 2022.

Pentru construirea șoselei cu o lungime de 6 kilometri și o bandă/sens, Guvernul a aprobat exproprierea a 44 de imobile proprietate privată (peste 20 000 mp.) și despăgubiri de 286 000 mii lei. De asemenea, au fot aprobate exproprieri pentru 53.895 mp din proprietatea publică a statului și alți 28.165 mp din administrarea Primăriei Comarnic.

„Valea Prahovei este una dintre cele mai importante destinații turistice din țară fiind străbătută de un singur drum DN 1 – E 60 care, pe sectorul studiat are câte o bandă pe sens. Pe tronsonul București – Brașov apar frecvent aglomerări ale traficului rutier generând staționări în coloană și ambuteiaje din cauza numărului mare de vehicule ce tranzitează zona de referință, conducând implicit la creșterea nivelului de noxe și poluare fonică. Necesitatea investiției este evidentă pentru îmbunătățirea condițiilor de circulație și, în general, asupra mediului.

Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ”Acces rutier complementar descărcare A3 Comarnic”, este necesar a fi expropriată o suprafață de 21.660 mp, aferentă unui număr de 44 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanşarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ”Acces rutier complementar descărcare A3 Comarnic”, respectiv pentru un număr de 44 de imobile, în suprafață totală de 21.660 mp.

De asemenea, pentru realizarea lucrării de utilitate publică de interes național ”Acces rutier complementar descărcare A3 Comarnic”, este necesară ocuparea unei suprafețe de 53.895 mp aparținând proprietății publice a statului și o suprafață de 28.165 mp aparținând proprietății publice a unității administrativ-teritoriale Comarnic, din județul Prahova”, se arată în Nota de Fundamentare.

Proiectul va fi finanțat prin Programul Operațional Transport 2021-2027”, a anunțat CJ Prahova.

Sursa foto: Imagini din dronă, CNAIR

Comentarii

  1. Practic Guvernul a aprobat banii de sifonat de catre C. J. Prahova!!!😲
    Nu stiu care Guvern va semna pentru Autostrada Comarnic Brașov?
    Va avea Ro vreodata vreun Guvern capabil sa faca Autostrada Valea Prahovei?
    Prezentul Guvern a uitat de rondul suspendat de la Predeal si in mod natural si de autostrada!🤣🤣

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *