Deși odată cu aderarea României la spațiul Schengen, frontiera de stat cu Ungaria poate fi trecută acum liber, fără controale, trenurile internaționale au continuat să circule cu un orar neschimbat de la începutul anului, ceea ce înseamnă că la stațiile de frontieră staționează pe timpul alocat anterior controlului, scrie Asociația “Mulțime în Mișcare” (Közlekedő Tömeg), potrivit publicației ungare Nepszava. Potrivit asociației, asta înseamnă o așteptare totală de aproximativ 40 de minute pe ambele părți, ceea ce este absolut nejustificat. 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Asociația mai menționează că această situație spune multe despre funcționarea Ministerului ungar al Construcțiilor și Transporturilor, care a pus în funcțiune serviciul public de transport feroviar de călători, și anume că nu a fost în stare să pregătească din timp implementarea unei sarcini publice atât de elementare, modificarea mersului trenurilor, și să ajungă la un consens cu organizațiile din domeniu, potrivit Rador Radio România.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

“Desigur, schimbarea structurii orare a trenurilor internaționale necesită coordonarea a numeroase aspecte între rețelele feroviare, dar a fost destul timp pentru asta, întrucât deschiderea frontierei de stat era un pas planificat de ani de zile. Cu o pregătire corespunzătoare, noul mers al trenurilor ar fi putut fi implementat dintr-o clipă”, susține asociația în postarea sa, care mai menționează: faptul că acest eșec s-a datorat unor motive neobiective este cel mai bine ilustrat de exemplul liniei Püspökladány – Oradea, pe continuarea căreia, din cauza reabilitării, trenurile internaționale nu vor putea circula ani de zile dincolo de Oradea dinspre Ungaria.

Potrivit asociației: “Sosirea la Oradea, care se află la 25 de minute cu trenul de la gara de frontieră cu Ungaria, durează mai mult de o oră din cauza așteptării inutile de 40 de minute, în pofida faptului că trecerea trenurilor internaționale fără oprire nu este împiedicată de niciun motiv privind capacitatea peronului sau conexiunile conform mersul trenurilor”.

Asociația încheie postarea spunând că consideră profund regretabil faptul că Guvernul ungar, în loc să restabilească legăturile de transport mult dorite ale zonelor de frontieră, care sunt separate de aria lor naturală de atracție, și în loc să creeze o legătură între compatrioții noștri care locuiesc de ambele părți ale graniței, s-a dovedit incapabil să-și îndeplinească măcar datoria publică de bază, cum ar fi adaptarea programului serviciilor existente la posibilități.

Sursa: NÉPSZAVA / Rador Radio România / Traducerea: Rozália Gănciulescu