BREAKING Guvernul introduce zone cu nivel scăzut de emisii unde nu vei putea intra cu mașina decât dacă plătești. Limitarea mobilității urbane și amenzile implicate

trafic, Bucuresti, masini, capitala, oras Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Guvernul instituie în orașele României Zonele cu Niveluri Scăzute de Emisii unde circulația autovehiculelor deținute de cetățeni și firme ce nu stabilesc anumite baremuri privind noxele vor avea circulația limitată iar, în anumite cazuri, permisă doar după plata unei taxe, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern inițiat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației. Autovehiculele instituțiilor de apărare, ordine publică și servicii publice sunt exceptate de la prevederile actualei HG. De asemenea, prevederile legii nu se aplică celor ce au domiciliul sau rezidența în respectiva zonă.

Pentru început, nerespectarea prevederii din zonele speciale se va pedepsi cu amendă contravențională – 300 de lei la prima abatere, care, dacă nu este plătită în termen, atrage penalități de 500 lei pe zi. „(1) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de 300 lei circulația pe drumurile publice din interiorul ZNSE a vehiculelor care nu respectă prevederile regulamentului local de acces în ZNSE.
(2) Constituie contravenție și se sancționează consiliile locale, respectiv Consiliul General al municipiului București cu amendă de 500 lei pentru fiecare zi de întârziere față de termenele specificate la art. 22, alin. (4), lit. a) și b), din Legea nr. 155/2023 privind mobilitatea urbană durabilă”, se arată în actul normativ.

Iată cele mai importante articole din viitoarea lege ce limitează mobilitatea deținătorilor de autovehicule neconforme cu standardele de emisii:

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Articolul 3

(1) ZNSE sunt inițiate, delimitate și gestionate de către autoritățile administrației publice locale.
(2) Anterior instituirii ZNSE, pentru a garanta o abordare nediscriminatorie, autoritățile administrației publice locale au obligația efectuării următoarelor măsuri compensatorii pentru asigurarea accesului liber al tuturor cetățenilor în toate zonele urbane:
a. asigurarea serviciului de transport public local de călători în interiorul ZNSE;
b. asigurarea infrastructurii pentru mobilitatea activă.

Articolul 4

(1) ZNSE pot fi de două tipuri:
a) ZNSE pentru care se stabilesc tarife de acces pentru autovehicule, în funcție de clasele de autovehicule specificate la art. 8 alin. (2), caz în care autoritatea administrației publice locale care instituie aceste ZNSE trebuie să implementeze mecanisme care să asigure accesul în mod controlat în interiorul ZNSE, precum și platformă online unde se poate achita tariful de acces;
b) ZNSE pentru care se stabilesc reguli care limitează accesul autovehiculelor în funcție de clasele de autovehicule specificate la art. 8, alin. (2), în care autoritatea administrației publice locale care instituie aceste zone trebuie să asigure controlul accesului în aceste zone.
(2) Pentru ambele tipuri de ZNSE se asigură o abordare bazată pe monitorizare video.

Articolul 5

În interiorul perimetrului ZNSE este permis accesul doar pentru autovehiculele care îndeplinesc cel puțin una dintre următoarele condiții:
a) respectă standardele de emisii ale zonei, conform regulamentului local de acces aprobat de către consiliul local sau Consiliul General al Municipiului București, după caz;
b) achită tariful de acces aferent, dacă ZNSE se încadrează în categoria a) de la art. 4;
c) aparțin persoanelor cu dizabilități dacă fac dovada prin documente justificatoare;
d) sunt exceptate conform legislației în vigoare sau conform regulamentului local de acces în ZNSE.”.

Scopul instituirii ZNSE este, potrivit fundamentării ministerului, de a limita circulația autovehiculelor poluante într-un perimetru definit și în anumite intervale orare, după caz, prin decizia autorităților administrației publice locale.

În vederea instituirii ZNSE, se utilizează următoarele clase de autovehicule din categoriile M și N, astfel cum sunt definite la art. 4 alin. (1) lit. (a) – (b) din Regulamentul (UE) 2018/858 al Parlamentului European și al Consiliului din 30 mai 2018 privind omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor și remorcilor acestora, precum și ale sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate vehiculelor respective, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 715/2007 și (CE) nr. 595/2009 și de abrogare a Directivei 2007/46/CE, stabilite în funcție de norma de poluare și de tipul de combustibil:

a) clasa 1- vehicule cu norma de poluare EURO 3/III pe motorină și normele de poluare Euro 2/II, Euro 1/I și non euro;
b) clasa 2 – vehicule cu norma de poluare EURO 4/IV pe motorină și norma de poluare EURO 3/III pe benzină, GPL, GNC și GNL;
c) clasa 3 – vehicule cu norma de poluare EURO 5/V/EEV pe motorină și norma de poluare EURO 4/IV pe benzină GPL, GNC și GNL;
d) clasa 4 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI pe motorină și norma de poluare EURO 5/V/EEV pe benzină, GPL, GNC și GNL;
e) clasa 5 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI pe benzină, GPL, GNC și GNL;
f) clasa verde – vehicule pur electrice, vehicule cu pilă de combustie cu hidrogen.

Evident, cei mai avantajați proprietari de autovehicule, care nu vor fi afectați de această HG, sunt cei de la clasa 3, 4 și 5.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Asta e treaba guvernului, niste genii, in loc sa isi faca treaba sa genereze crestere economica si bunastare, pe ei ii… grija de poluare. Poluarea o combati prin sistematizare si transport public eficient. Pe vremea l’u Cesca inainte sa se apuce de distrus orasul cu buldozeru, fara metrou ajungeai de oriunde oriunde cam intr’o ora, acu o ora stai prin statii si o ora faci pe drum ca trebuie sa schimbi, sa schimbi, sa schimbi, sa mergi pe jos ca sa iei altceva… o jale… aia cu transportul pana in ’80 se mai descurcau dupa 1980 Ceasca a revolutionat transportul cu sarme pe care i’a adus la munca… si se vad efectele…

  2. Măsura aceasta este exclusiv, dar exclusiv, pentru a aduce bani la buget, nu are nici o legătură cu reducerea poluării.

    Dacă ar fi interesați de aerul din orașe, politicienii ar interzice arderea ilegală a deșeurilor în fiecare weekend. Ar putea face asta în București, capitală europeană, spre exemplu.

    Apoi, ar fi interzisă arderea combustibililor fosili în centralele termice.

    …Ar fi împrejmuite cu plase de protecție șantierele, de pe care în prezent vântul spulberă praful, nisipul și molozul.

    …Iar mașinile lor, ale autorităților, păot polua oricât?!

    Aceasta este culmea tupeului! Domnule Nicușor Dan, sunteți sigur că asta este ceea ce doriți pentru cetățenii Bucureștiului?

  3. Adică facem și noi exact că în orașe din vest. Mai bine mai târziu decât o nouă amânare, dat fiind că și Firea a vrut să facă ceva asemănător. Dar cum fac autoritățile locale cu locatarii care au două autoturisme de apartament, un singur loc de parcare de reședință conform procedurilor, dar seara vin acasă cu autoturismul de serviciu (utilizat ilegal în majoritatea cazurilor pentru naveta dintre domiciliu și locul de muncă) și contribuie la blocajul din cartiere. Dacă tot se întâmplă astfel de fenomene nu ar fi cazul să fie suprataxat cel de al doilea autoturism de familie și ultrasupra taxată utilizarea mașinilor instituțiilor pentru nevoile personale?

  4. De ce nu se opreste importul de superautoturisme de 2000cc si mai mult? De ce nu sunt interzise avioanele private? De ce nu se propune oprirea fabricarii, in ue evident, a autoturismelor cu capacitate mai mare de 2000cc? Aaaaa, aste-s pentru bogatani si acum ne-am gasit noi, prostii de noi, sa salvam planeta si orasele mari de poluare. Dar “curentul” de ce nu se ieftineste pentru a incuraja consumul curat in case. Dar reactorle 3 si 4 de ce nu s-au terminat? …. Faceti altele inainte de a opri traficul in orase. In alte tari merge sau a mers pentru ca sunt numeroase motive sa mearga restrictionare dar la tzaranoii de noi, deocamdata, nu ar trebui aplicata acesta lege inainte de alte reglementari, ieftiniri, obligatii. E usor sa pui taxe cand nu faci mai nimic.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.