Compania Hidroelectrica și-a anunțat clienții ce se întâmplă cu contractele care au fost încheiate anul trecut și se apropie acum de scadența de 12 luni. Potrivit unui anunț publicat pe pagina de Facebook a producătorului de electricitate, contractele se prelungesc automat pe o perioadă de 12 luni:
“Stimați clienți, Contractul se încheie pe o perioadă inițială de 12 luni calculată de la data intrării acestuia în vigoare. În situația în care, la expirarea duratei de valabilitate a Contractului, Furnizorul nu notifică Clientul cu privire la încetarea sau modificarea clauzelor contractuale cu minimum 30 de zile înainte, Contractul se va prelungi automat pentru perioade succesive de câte 12 luni”.
Potrivit ofertei prezentate pe site-ul companiei, oferta valabilă până la 30 iunie 2023 este făcută la un preț de 0,280 lei/KWh, ceea ce rezultă că, în funcție de regiunea țării în care este furnizată electricitatea, prețul final este cuprins între 0,70 lei/Kwh la E-Distributie Muntenia (Bucuresti, Giurgiu, Ilfov) și 0,78 lei/Kwh la Distributie Energie Oltenia (Argeș, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Teleorman, Vâlcea). Anul trecut, prețul energiei, fără taxe și tarife de transport a fost de 0,250 lei/Kwh.
Facturi sosite cu multe luni de întârziere
Între timp, după câteva luni de întârzieri, timp în care Hidroelectrica a anunțat că a implementat un nou soft de gestionare a celor 500.000 de mii de clienți, au început să sosească facturile. Este vorba de facturi pentru consumul din luna iulie a anului trecut, cu scadență de plată în prima parte a lunii aprilie.
Luna trecută, Hidroelectrica a precizat, la solicitarea Economedia, că a reluat încă din luna decembrie 2022 procesul de facturare si continuă să emită aceste documente pentru clienții casnici si non-casnici.
De ce au apărut întârzierile
Compania spune că utilizează un sistem informatic automatizat destinat generării acestor documente. Potrivit Hidroelectrica, întârzierile au fost generate de implementarea de către Hidroelectrica a unui nou soft de gestiune a clienților. Aceste modificări au început, însă, în toamna anului trecut, perioadă în care au avut loc și mai multe modificări legislative care au avut impact asupra modalității de calcul a energiei livrate clienților.Astfel, fiecare schimbare din legislație a avut impact asupra facturilor emise de companiile de energie, vârful modificărilor fiind atins în luna decembrie când a fost introdusă, pentru două săptămâni, declarația pe proprie răspundere pentru locul principal de consum, unde să fie aplicat tariful plafonat.
Decizie de eliminare a declarației pe proprie răspundere a fost luată la doar câteva zile de la intrarea în vigoare a legii care stabilea necesitatea ei.
Întârzierile de la Hidroelectrica, verificate de ANRE
Luna trecută, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a început controale la compania de stat Hidroelectrica, după ce aceasta a întârziat câteva luni emiterea de facturi, au confirmat reprezentanți ai ANRE pentru Economedia.
Hidroelectrica a intrat recent pe piaţa de furnizare de energie electrică, oferind cele mai mici prețuri de pe piață. Din acest motiv, numărul de clienți atrași a fost impresionant. Practic, într-o perioadă relativ scurtă, compania a ajuns de la circa 800 de locuri de consum pe segmentul casnic în anul 2019, la peste 500.000 la acest moment. De asemenea, are și 27.000 de clienți non-casnici.