Hidroelectrica anunță că aplicația mobilă pentru plăți și transmiterea indexului va fi în curând disponibilă pentru clienți

facturi

Compania Hidroelectrica anunță că aplicația mobilă pentru plăți și transmiterea indexului va fi disponibilă în curând pentru clienții Hidroelectrica, potrivit unui anunț publicat pe pagina de Facebook a companiei.

Compania transmite că aplicația este în curs de dezvoltare și momentan se lucrează la sincronizarea acestora cu bazele de date, urmând să fie parcurse pe rând etapele de testare și lansare efectivă.

„Sincronizarea aplicațiilor cu sistemul informativ se va realiza după aprobarea funcționării conforme a noilor softuri”, a transmis Hidroelectrica. 

Reprezentanții companiei au mai anunțat și la începutul lunii ianuarie că lucrează și la o aplicație mobilă, astfel încât clienții să își trimită indexul și să plătească facturile.

Hidroelectrica a anunțat în decembrie 2022 că a implementat noul sistem informatic de facturare, care integrează soluții software de ultimă generație capabile de gestionarea optimă a numărului crescut de clienți casnici și non-casnici aflați actualmente în portofoliul societății, precum și a acelora care vor dori să încheie contracte de furnizare pe viitor, potrivit unei informări pe site-ul companiei.

Compania a anunțat în luna noiembrie că a prelungit până la 1 decembrie perioada în care nu va mai emite facturi și nu înregistrează contracte noi. Implementarea unor noi softuri si migrarea bazelor de date au început pe 27 octombrie, însă finalizarea a mai fost amânată de două ori.

„Vă asigurăm că facem eforturi pentru îmbunătățirea continuă a serviciilor oferite tuturor clienților, iar trecerea la noile programe informatice a reprezentat unul dintre pașii absolut necesari făcuți în această direcție. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat de perioadele de întârziere în emiterea facturilor. Dorim să reamintim că termenul de plată a facurilor emise de către Hidroelectrica este unul relaxat, de 45 de zile în cazul clienților casnici, respectiv de 30 de zile în cazul consumatorilor non-casnici, perioade pentru care nu sunt percepute penalități”, potrivit anunțului.

Hidroelectrica transmite că, în cazul populației care se află în dificultate în ceea ce privește plata facturilor, există posibilitatea de a opta pentru eșalonarea sumelor restante, plata urmând a fi făcută în maximum 6 rate lunare, de valori egale. Pe perioada eșalonării vor fi achitate facturile curente, împreună cu ratele rezultate din cererea de eșalonare.

Formularul tip pentru cererea de eșalonare este disponibil pentru descărcare în format electronic la adresa :

  • Aici pentru client casnic
  • Aici pentru companii

Hidroelectrica a lansat o licitație pentru mentenanța aplicației mobile

Compania a lansat o licitație în SEAP pentru a achiziționa servicii de „Suport tehnic, mentenanță corectivă și evolutivă, administrarea, operarea aplicației de management al contractelor de furnizare si facturare clienți casnici si non-casnici, mentenanță evolutiva a portalului de servicii digitale Hidroelectrica și dezvoltări de automatizări robotice″, în valoare de 398.850 de euro.

Hidroelectrica transmite că durata contractului de prestări servicii va fi de 12 luni.

Facturi întârziate de jumătate de an

Clienții spun  că încă aștepta facturile pentru curentul consumat anul trecut. Săptămâna trecută, după multe luni de întârziere, Hidroelectrica a început să trimită facturi pentru consumul pe luna iulie a anului trecut.

Luna trecută, Hidroelectrica a precizat, la solicitarea Economedia, că a reluat încă din luna decembrie 2022 procesul de facturare si continuă să emită aceste documente pentru clienții casnici si non-casnici.

Compania spune că utilizează un sistem informatic automatizat destinat generării acestor documente. Potrivit Hidroelectrica, întârzierile au fost generate de implementarea de către Hidroelectrica a unui nou soft de gestiune a clienților. Aceste modificări au început, însă, în toamna anului trecut, perioadă în care au avut loc și mai multe modificări legislative care au avut impact asupra modalității de calcul a energiei livrate clienților.Astfel, fiecare schimbare din legislație a avut impact asupra facturilor emise de companiile de energie, vârful modificărilor fiind atins în luna decembrie când a fost introdusă, pentru două săptămâni, declarația pe proprie răspundere pentru locul principal de consum, unde să fie aplicat tariful plafonat.

Decizie de eliminare a declarației pe proprie răspundere a fost luată la doar câteva zile de la intrarea în vigoare a legii care stabilea necesitatea ei.

Întârzierile de la Hidroelectrica, verificate de ANRE

Luna trecută, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a început controale la compania de stat Hidroelectrica, după ce aceasta a întârziat câteva luni emiterea de facturi, au confirmat reprezentanți ai ANRE pentru Economedia.

Hidroelectrica a intrat recent pe piaţa de furnizare de energie electrică, oferind cele mai mici prețuri de pe piață. Din acest motiv, numărul de clienți atrași a fost impresionant. Practic, într-o perioadă relativ scurtă, compania a ajuns de la circa 800 de locuri de consum pe segmentul casnic în anul 2019, la peste 500.000 la acest moment. De asemenea, are și 27.000 de clienți non-casnici.

Sursa foto: Dreamstime

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *