Hidroelectrica: În circa o săptămână vor fi emise facturile pentru lunile iulie și august 2022 / Mulți clienți nu au mai primit facturi din octombrie, aferente consumului din luna iunie

hidroelectrica-fb

Hidroelectrica, compania de stat care nu le-a mai trimis multor clienți facturi de aproape jumătate de an, spune că în circa o săptămână la va emite pe cele aferente lunilor iulie și august 2022, atât pentru clienții casnici, cât și pentru firme, a confirmat furnizorul de electricitate pentru Economedia.

Hidroelectrica precizează, la solicitarea Economedia, că a reluat încă din luna decembrie 2022 procesul de facturare si continuă să emită aceste documente pentru clienții casnici si non-casnici.

Mulți dintre clienții săi așteaptă facturile pentru consumul din partea a doua a anului trecut încă de la începutul lunii februarie, așa cum a spus directorul Hidroelectrica la începutul lui ianuarie.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Clienții pot cere și plata în rate dacă facturile sunt prea mari. Cererea trebuie trimisă la adresa de mail esalonari@hidroelectrica.ro sau poate fi depusă în format fizic la sediile sucursalelor Hidroelectrica precum și la sediul central.

Plata va fi făcută în maximum 6 rate lunare, de valori egale. Modelele de cereri le regăsiți mai jos:

cerere_esalonare_casnic

cerere_esalonare_noncasnic

Potrivit unor surse, niciun client casnic nu a cerut până acum eșaloanarea facturilor, iar din partea clienților non-casnici au fost primite 3-4 cereri pentru plata în rate a facturilor.

De ce au apărut întârzierile

Compania spune că utilizează un sistem informatic automatizat destinat generării acestor documente. Potrivit Hidroelectrica, întârzierile au fost generate de implementarea de către Hidroelectrica a unui nou soft de gestiune a clienților. Aceste modificări au început, însă, în toamna anului trecut, perioadă în care au avut loc și mai multe modificări legislative care au avut impact asupra modalității de calcul a energiei livrate clienților.  

Astfel, fiecare schimbare din legislație a avut impact asupra facturilor emise de companiile de energie, vârful modificărilor fiind atins în luna decembrie când a fost introdusă, pentru două săptămâni, declarația pe proprie răspundere pentru locul principal de consum, unde să fie aplicat tariful plafonat.

Decizie de eliminare a declarației pe proprie răspundere a fost luată la doar câteva zile de la intrarea în vigoare a legii care stabilea necesitatea ei.

Întârzierile de la Hidroelectrica, verificate de ANRE

În urmă cu o săptămână, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a început controale la compania de stat Hidroelectrica, după ce aceasta a întârziat câteva luni emiterea de facturi, au confirmat reprezentanți ai ANRE pentru Economedia.

Hidroelectrica a intrat recent pe piaţa de furnizare de energie electrică, oferind cele mai mici prețuri de pe piață. Din acest motiv, numărul de clienți atrași a fost impresionant. Practic, într-o perioadă relativ scurtă, compania a ajuns de la circa 800 de locuri de consum pe segmentul casnic în anul 2019, la peste 500.000 la acest moment. De asemenea, are și 27.000 de clienți non-casnici.

Potrivit unor surse, Hidroelectrica lucrează și la o aplicație mobilă, astfel încât clienții să își trimită indexul și să plătească facturile, însă procesul este unul de durată și nu poate fi avansat un termen pentru lansarea ei.

Și alți furnizori întârzie emiterea facturilor

Nu doar Hidroelectrica a avut probleme cu emiterea facturilor din cauza schimbărilor legislative. În această lună, alți doi furnziori și-au anunțat clienții că de vină sunt modificările de legi din decembrie. Enel le-a transmis clienților săi că facturile vor veni cu întârziere în această lună pentru că necesită actualizarea sistemelor informatice. Apoi, câteva zile mai târziu a venit din partea Electrica Furnizare.

Și anul trecut au fost probleme cu emiterea facturilor, Electrica Furnizare susţinând atunci că, în urma schimbărilor legislative din domeniu, a blocat în mod repetat procesul de facturare, ceea ce a dus la întârzieri în emiterea facturilor.

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Ce de barbi. Nici un soft, oricat de complicat ar fi nu se implementeaza in 6 luni, ci in 2-3 saptamani max. Sa zica ce soft? Facut de firma unui director?

  2. Aiurea, in ce tara normala un furnizor intarzie trimiterea facturii 6-8 luni ??? Mizerabilii astia nu isi respecta contractul cu clientii. De ce acest furnizor a continuat sa incheie contracte cand nu poate trimite o factura?

    • In România, sunt numai dăștepți care tot timpul critică !
      Nici gând de cei care depășesc la srmafor, de cei care au împuțit munții si marea, de fei care ies la manifestație la chemarea străinilor, pe scurt de ,,jegosul de român” care nu este în state de nimik bun !

  3. Ce control a facut anre la hidro. La o zi spun ca trimit facturi aferente luni iunie. Eu nu am mai primit nici pe aprilie.ANRE ar trebui sa dea un ordin ca cei ce nu trimit facturile la timp ,clienti sa nu le mai plateasca pe cele cu intarzaiere mai mare de 3 luni

    • Asa este corect.
      Nu ar mai trebui platite facturile netrimise de circa 3 luni.
      Au bani si își bat joc de noi.
      Inclusiv astăzi este coadă la cereri de contracte noi.

  4. Urat,companie de cacat sa emita o factura dupa 6 luni?Autoritatile competente dc nu se sesizeaza din oficiu sa o amendeze?

  5. In România, sunt numai dăștepți care tot timpul critică !
    Nici gând de cei care depășesc la semafor, de cei care au împuțit munții si marea, de cei care ies la manifestație la chemarea străinilor, pe scurt de ,, Jegosul de român” care nu este în stare de nimik bun !

  6. N-au timp sa emită facturi pentru ca sunt preocupați sa electrocuteze/jegmaneasca/sa paseze Hidroelectrica “HITLERISTILOR”. În tara românească jaful e sport național de mai bine de 30 de ani! Mergeți la vot, ca și ala e furat înainte de a pune stampila!

  7. Cred că durează atât de mult pentru că facturile sunt scrise cu mâna și expediate către clienți cu poșta româna.

  8. Dar de ce atat stres? Vor emite cand vor emite.. Pana atunci consumam pe credit fara dobanda. Mie mi se pare ideal..

  9. Dar pe timpul comunistilor nu aveau soft și venea factura regulat in fiecare luna. Astea sunt combinații oculte de la corupții bucureșteni.

  10. Gluma cu modificarea legislatiei este o gluma. Se emit facturi pe modelul vechi dupa care se faceau rectificari. Orice contabil de CAP stie din astea.

  11. postati numai minciuni ,hidroelectrica nu emite facturi si nu stie cind o sa emita , acesta este raspunsul operatorului de la hidroelectrica ,raspuns dat dupa mai mult de o ora de asteptare

  12. Buna ziua! Nu numai ca au batut joc de noi ca nu au trimis facfuri de luni de zile. Astazi am primit factura cu 1.3 lei /kw.
    Asta da firma. O sa vin scandalurile…..

  13. Sper să implementeze un sistem de plată a facturilor online cu un cont de client. Așa cum este la restul furnizorilor. Noi am trecut în dec 2022 și nu am primit încă factura.

  14. In ce țara normala se întâmpla așa ceva .Dupa 7 luni de la încheierea contractului(oct 2022) cu hidroelectrica nu am primit încă nici o factura. Telefonic nu se poate lua legatura(este pus un robot care bine-nțeles nu poate sa răspundă)Am incheiat contractul online nici o notificare nimic Nu știm când vom primi facturile și mai ales cum vom fi facturate pt ca neavând încă o factura nu avem codul locului de consum și nici codul de autocitire sa transmitem lunar indexul( in contract am specificat consumul mediu lunar)și am citit in fiecare luna indexul la data de 24 -28 a lunii. Aceste facturi ar trebui sa le plătească cei vinovați de aceste întârzieri și cred ca așa o sa se întâmple pt ca sunt prea mulți cei ce nu au primit încă facturile.

  15. In ce țara normala se întâmpla așa ceva .Dupa 7 luni de la încheierea contractului(oct 2022) cu hidroelectrica nu am primit încă nici o factura. Telefonic nu se poate lua legatura(este pus un robot care bine-nțeles nu poate sa răspundă)Am incheiat contractul online nici o notificare nimic Nu știm când vom primi facturile și mai ales cum vom fi facturate pt ca neavând încă o factura nu avem codul locului de consum și nici codul de autocitire sa transmitem lunar indexul( in contract am specificat consumul mediu lunar)și am citit in fiecare luna indexul la data de 24 -28 a lunii. Aceste facturi ar trebui sa le plătească cei vinovați de aceste întârzieri și cred ca așa o sa se întâmple pt ca sunt prea mulți cei ce nu au primit încă facturile.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.