H&M intenţionează să vândă haine şi accesorii la mâna a doua la magazinul său emblematic din Londra, începând cu 5 octombrie, pe măsură ce presiunea creşte asupra companiilor de fast fashion pentru a reduce impactul lor asupra mediului prin încurajarea reutilizarii şi reciclării articolelor de îmbrăcăminte, transmite CNBC, potrivit News.ro.
Pe măsură ce Uniunea Europeană plănuieşte o nouă reglementare pentru a restrânge deşeurile textile în bloc, H&M a spus că este ”parte a problemei” şi că modul în care este produsă şi consumată moda trebuie să se schimbe.
Colecţia de îmbrăcăminte pentru femei ”PRE-LOVED”, de la magazinul H&M Regent Street, va include articole de îmbrăcăminte de la mai multe alte mărci şi designeri, precum şi mărci ale grupului H&M, care includ Arket, Cos, Monki şi Weekday.
Va fi al doilea magazin H&M care va oferi haine second-hand, după cel din Barcelona, care s-a deschis la începutul acestui an.
H&M are şi o ofertă online de second hand în Suedia şi Germania.
Colecţia toamnă-iarna 2023 a ofertelor second-hand va include rochii şi cămăşi în culori metalizate, trenciuri şi ”tricoturi la modă”, a spus H&M, cu articole noi adăugate în fiecare zi.
Articolele de îmbrăcăminte vor fi achiziţionate de la Flamingos Vintage Kilo, o companie care deţine magazine de haine vintage second-hand în Europa şi Statele Unite, şi vor avea preţuri cuprinse între 29,99 lire sterline (37 dolari) şi 189 lire sterline, a spus H&M.
H&M a lansat un serviciu de închiriere de îmbrăcăminte la magazinul său din Regent Street, în noiembrie anul trecut.
Revânzarea peer-to-peer a articolelor de îmbrăcăminte second-hand a devenit o afacere mare, platformele online precum thredUP, Vinted şi Depop s-au înmulţit, mărcile cunoscute urmând exemplul prin lansarea propriilor servicii.
Zara şi-a lansat săptămâna trecută serviciul online second-hand în Franţa, după ce l-a testat în Marea Britanie, din noiembrie anul trecut.