H&M a declarat joi că va trebui să majoreze prețurile în acest an, deoarece a raportat un profit în decembrie-februarie cu mult sub așteptări, pe fondul costurilor ridicate ale materiilor prime și transportului, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Al doilea cel mai mare retailer de modă din lume a înregistrat un profit înainte de impozitare de 30,5 milioane de dolari în primul său trimestru, de la o pierdere de 1,4 miliarde cu un an mai devreme, când aproape jumătate din magazinele sale au fost închise din cauza pandemiei.

„Vânzările și profiturile pentru acest trimestru au fost afectate de efectele negative ale pandemiei pe multe dintre piețele majore ale grupului”, a spus H&M într-un comunicat, invocând întreruperile și întârzierile lanțului de aprovizionare și un nou val de COVID-19 pe unele piețe.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

De asemenea, creșterea tehnologică și investițiile legate de lanțul de aprovizionare au avut un impact puternic.

„Vom crește prețurile pentru câteva tipuri de produse în diferite țări, în funcție de concurență și cerere”, a declarat directorul general Helena Helmersson pentru Reuters.

Excluzând Rusia, Belarus și Ucraina, unde H&M a închis temporar magazinele, creșterea în martie a fost de 11%. Rusia a reprezentat anul trecut 4% din vânzările grupului.

„Există o incertitudine continuă cu privire la evoluții, iar compania monitorizează și evaluează în mod continuu situația”, a spus H&M despre criza din Ucraina.

Rivalul Inditex, proprietarul Zara, a suportat mai bine întreruperile lanțului global de aprovizionare decât H&M. A crescut vânzările cu 33% de la an la an și cu 21% față de aceeași perioadă din 2019, în cele șase săptămâni de la 1 februarie.