H&M a declarat joi că va trebui să majoreze prețurile în acest an, deoarece a raportat un profit în decembrie-februarie cu mult sub așteptări, pe fondul costurilor ridicate ale materiilor prime și transportului, scrie Reuters.
Al doilea cel mai mare retailer de modă din lume a înregistrat un profit înainte de impozitare de 30,5 milioane de dolari în primul său trimestru, de la o pierdere de 1,4 miliarde cu un an mai devreme, când aproape jumătate din magazinele sale au fost închise din cauza pandemiei.
„Vânzările și profiturile pentru acest trimestru au fost afectate de efectele negative ale pandemiei pe multe dintre piețele majore ale grupului”, a spus H&M într-un comunicat, invocând întreruperile și întârzierile lanțului de aprovizionare și un nou val de COVID-19 pe unele piețe.
De asemenea, creșterea tehnologică și investițiile legate de lanțul de aprovizionare au avut un impact puternic.
„Vom crește prețurile pentru câteva tipuri de produse în diferite țări, în funcție de concurență și cerere”, a declarat directorul general Helena Helmersson pentru Reuters.
Excluzând Rusia, Belarus și Ucraina, unde H&M a închis temporar magazinele, creșterea în martie a fost de 11%. Rusia a reprezentat anul trecut 4% din vânzările grupului.
„Există o incertitudine continuă cu privire la evoluții, iar compania monitorizează și evaluează în mod continuu situația”, a spus H&M despre criza din Ucraina.
Rivalul Inditex, proprietarul Zara, a suportat mai bine întreruperile lanțului global de aprovizionare decât H&M. A crescut vânzările cu 33% de la an la an și cu 21% față de aceeași perioadă din 2019, în cele șase săptămâni de la 1 februarie.