Gigantul spaniol Inditex, proprietarul magazinelor Zara, a raportat miercuri o creştere de 27% a profitului net în 2022, după ce vânzările au depăşit nivelul de dinaintea pandemiei, transmite Reuters.
Cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume a anunțat că vânzările sale online şi din magazine au urcat anul trecut la 32,6 miliarde de euro, un avans de 18% faţă de nivelul de 27,71 miliarde de euro din 2021 şi o expansiune de 15% faţă de 2019, înainte de pandemie.
Profitul net a ajuns la 4,1 miliarde de euro, în 2022. La începutul primăverii, Zara a majorat preţurile cu 5% sau mai mult pentru a compensa efectele inflaţiei, conform analiştilor de la Deutsche Bank, UBS şi Royal Bank of Canada, dar decizia nu a dus la scăderea cererii.
Pe lângă Zara, Inditex deţine şi lanţurile de magazine Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius şi Oysho.