Rețeaua de metrou din București se numără printre cele mai bune rețele de metrou din Europa, arată un grafic realizat de Visual Capitalist, pe baza datelor de la compania de depozitare a bagajelor Bounce.
Stațiile de metrou sunt esențiale pentru viața urbană, însă calitatea și nivelul lor de modernizare variază în capitalele europene.
Rețelele de transport de înaltă calitate joacă un rol crucial în creșterea productivității întreprinderilor prin sporirea mobilității și extinderea accesului la un număr mai mare de lucrători. În plus, investițiile în sistemele de metrou sunt legate de creșterea investițiilor străine directe. Aceste investiții sporesc atractivitatea unui oraș prin îmbunătățirea vitezei de navetă și a accesibilității.
Acest grafic clasifică sistemele de metrou ale capitalelor europene, pe baza datelor furnizate de Bounce.
Norvegia găzduiește cea mai bună rețea de metrou din capitalele europene
Oslo, capitala Norvegiei, se află în fruntea listei cu 101 stații de metrou în întreaga sa rețea de transport în comun.
În 2023, a devenit primul sistem de metrou din lume care va funcționa în întregime pe bază de energie electrică. Fiind cea mai mare rețea din Scandinavia, stațiile de metrou din Oslo au obținut un scor mediu de 4,13 din 5 stele în recenziile Google, utilizatorii spunând adesea că sunt „foarte bine organizate” și „ușor de parcurs”.
Sofia, Bulgaria, ocupă locul al doilea cu cel mai nou sistem de metrou din rândul capitalelor europene, înființat în 1998.
Metroul din București, România, ocupă locul 7 în clasamentul celor mai bune rețele de metrou.
În schimb, metroul londonez, construit în 1863, deține titlul de cel mai vechi sistem de metrou din lume. În prezent, metroul londonez emite cu 84% mai puține emisii de carbon per pasager decât o mașină pe benzină și este pe cale să fie alimentat integral cu energie regenerabilă până în 2030. În general, metroul londonez ocupă locul șase în rândul capitalelor europene.
Metroul automatizat din Copenhaga funcționează 24/7, cu trenuri care sosesc la fiecare două minute în cea mai mare parte a zilei. Deși ocupă locul al șaptelea pe listă, acesta este recunoscut frecvent ca fiind cel mai bun sistem de metrou din lume datorită fiabilității sale excepționale.
La celălalt capăt al spectrului, metroul din Budapesta ocupă ultimul loc, 75% dintre reacțiile online la articolele de presă legate de transport fiind negative. Pasagerii au descris unele stații de metrou ca fiind „destul de neplăcute”, curățenia fiind adesea citată drept o preocupare majoră.
Metodologie
Pentru clasament, sistemele de metrou din 19 capitale europene au fost evaluate în funcție de următorii parametri: Numărul de stații, Călătorii anuale, Distanța parcursă, Scoruri ale recenziilor Google, Ponderea reacțiilor online pozitive și negative la articolele despre fiecare sistem de metrou. Din cauza recomandărilor de călătorie, Belarus, Ucraina și capitalele rusești au fost excluse. În general, sistemele de metrou au fost evaluate pe baza unui punctaj de 10.