ING lansează în premieră în România serviciul de geolocalizare, o nouă funcționalitate în Home’Bank, cu scopul de a detecta tranzacțiile frauduloase și operațiunile suspecte efectuate în aplicația bancară din alte arii geografice, anunță banca printr-un comunicat. Pentru oferirea unei protecții suplimentare clienților, sistemul poate semnala tranzacțiile efectuate la POS și transferurile bancare neobișnuite, dar și acțiunile inițiate în Home’Bank, precum vizualizarea datelor cardului sau autorizarea plăților securizate.
Pentru activarea serviciului de geolocalizare, clienții trebuie să permită accesul la locația dispozitivului mobil de pe care se autentifică, pentru a prelua coordonatele GPS.
„În ING, folosim proactiv sisteme de monitorizare performante pentru a identifica în timp real tranzacțiile care nu se înscriu în tiparul obișnuit al utilizatorului. Noua soluție de geolocalizare, oferită în Home’Bank, întărește parteneriatul dintre clienți și ING, pentru a reduce împreună șansele cazurilor de fraudă. Clienții trebuie doar să activeze locația dispozitivului pe telefonul mobil, o singură dată, la momentul autentificării în Home’Bank. Astfel, dacă te afli acum într-un oraș din România, este puțin probabil ca peste câteva minute să autorizezi o tranzacție dintr-o altă țară sau de pe alt continent, așadar vom ști că nu este o tranzacție legitimă și o putem bloca. Ce diferențiază și oferă valoare adăugată serviciului nostru este că nu monitorizăm doar tranzacțiile efectuate cu cardul, ci și operațiuni inițiate în aplicația bancară, inclusiv tentativele de autentificare frauduloasă în Home’Bank.”, a spus Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring and Prevention, ING Bank România.
Cum funcționează opțiunea de geolocalizare din Home’Bank
Din aplicația Home’Bank Android/ iOS, clienții pot accesa secțiunea ‘Mai multe’ -> ‘Securitate și login’ -> ‘Geolocalizare’. Opțiunea poate fi dezactivată sau reactivată în orice moment de către clienți. Geolocalizarea funcționează doar cu locația telefonului activă. În cazul în care utilizatorii opresc permisiunile pentru locație pe acel dispozitiv, ING nu va putea folosi informația despre localizare chiar dacă serviciul va figura activ, până la reacordarea permisiunilor.
ING menționează nu folosește informatiile despre geolocalizare în scopuri comerciale, iar clienții pot opta oricând pentru dezactivarea serviciului.
Securitate în Home’Bank
– Anul trecut, ING a lansat o opțiune în Home’Bank prin care utilizatorii pot vedea pe ce site-uri și în ce aplicații sunt salvate cardurile lor pentru plăți ulterioare. În cazul în care nu mai doresc să aibă datele cardurilor lor înregistrate, aceștia pot șterge token-ul asociat acelor comercianți direct din Home’Bank.
– Serviciul afișare nume beneficiar (SANB), lansat inițial de ING pentru clienții săi și adoptat ulterior la nivelul sistemului bancar, afișează numele titularului de cont atunci când un utilizator efectuează o plată către o bancă, pentru diminuarea riscurilor de fraudă.
– Totodată, clienții ING pot vedea în Home’Bank istoricul autentificărilor în contul lor, pot modifica limite tranzacționale, pot primi notificări cu privire la tranzacțiile efectuate și pot bloca sau închide cardul din aplicație.