În februarie 2022, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană s-au contractat și mai mult (-6,7%), deoarece producătorii de automobile continuă să se confrunte cu întreruperi ale lanțului de aprovizionare. Cu 719.465 de unități vândute în întreaga UE, acesta a fost cel mai slab rezultat în ceea ce privește volumele pentru luna februarie de când au început înregistrările. România, în schimb, a înregistrat creșteri ale înmatriculărilor, potrivit ACEA, și a ajuns la 17.953 de unități înmatriculate, în primele două luni ale anului, plus 39%.
Cele patru piețe cheie din regiune au înregistrat rezultate mixte. Italia și Franța au înregistrat pierderi cu două cifre (-22,6% și respectiv -13%), în timp ce Spania și Germania a înregistrat o creștere (+6,6% și respectiv +3,2%).
Din ianuarie până în februarie 2022, totalul înmatriculărilor de mașini noi în Uniunea Europeană a scăzut cu 6,4% față de aceeași perioadă a anului trecut. Din nou, Italia a înregistrat cea mai mare scădere (-21,1%), urmată de Franța (-15,7%). Pe de altă parte, piețele din Germania (+5,6%) și Spania (+4,2%) au continuat să se extindă.
România, deși e încă sub nivelul din 2019, e pe creștere cu 39% la două luni și cu 24,9% în februarie, corespunzând unui număr de 8.616 unități nou apărute pe șosele.
La mărci auto, Dacia s-a descurcat din nou bine și, cu 60.370 de unități înmatriculate a ajuns la o cotă de piață de 4,3% în primele două luni ale anului, corespunzătoare unei creșteri cu 15,1%.
Grupul Hyundai care include Hyundai și Kia e pe locul patru în UE la înmatriculări, cu o cotă de piață de 21,3%, care corespunde unei creșteri cu 24,8%, cu aproape 133.000 de mașini înmatriculate.
Pe primele trei locuri sunt Volkswagen, cu o scădere totală de 9,4% a înmatriculărilor, urmat de Stellantis cu -17,5% și Renault cu -3,8%.
Ford, prezent și în România cu o fabrică la Craiova, vândută recent către joint venture-ul cu Ford Otosan, a căzut pe locul 8în clasament, c u o cotă de piață aproape egală cu cea a Dacia.
Nu e deloc exclus ca în luna martie scăderea pieței să fie și maimare din cauza invaziei ruse a Ucrainei, care a diminuat oferta de cablaje (produse în Ucraina), în primul rând și a retragerii de pe piața rusă a multor producători care aveau fabrici acolo.