Preţurile produselor agricole au scăzut cu 18,69% în luna februarie 2024, comparativ cu luna februarie 2023, potrivit Buletinului statistic de preţuri al Institutului Naţionale de Statistică, în care se menţionează că preţurile produselor vegetale s-au diminuat cu 24,05%, iar cele ale produselor animale au crescut cu 0,32%, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Preţurile produselor vegetale au scăzut cu -24,05%. Această evoluţie a preţurilor înregistrată pe total produse vegetale în luna februarie 2024, faţă de aceeaşi lună a anului precedent, a fost determinată în principal, de scăderea preţurilor la grâu (-37,07%), porumb boabe pentru consum (-32,68%), floarea soarelui (-28,15%), rapiţă (-27,16%), orz orzoaică (-21,87%), soia (-7,78%). Creşteri ale preţurilor au fost la varză de toamnă cu 59,06%, morcovi cu 26,07%, pere de masă cu 21,12%, ceapă uscată cu 18,58%, cartofi cu 12,98%, mere de masă cu 7,51%, fasole boabe cu 5,20%”, se arată în Buletinul INS.

Conform sursei citate, majorarea preţurilor la produsele animale cu 0,32% s-a datorat în principal creşterii preţurilor la porcine – în greutate vie cu 10,43%, miere de albine cu 6,89%, carne de bovine – în greutate vie cu 5,3%, carne de ovine – în greutate vie cu 4,65%, carne de pasăre – în greutate vie cu 1,50%. Scăderi ale preţurilor au fost la lapte de vacă (-4,96%) şi ouă de găină (-2,70%).

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

Rata inflaţiei în februarie 2024, comparativ cu aceeaşi lună a anului 2023, a fost 7,2%. Preţurile mărfurilor alimentare au crescut cu 4,5%, cele ale mărfurilor nealimentare au fost mai mari cu 7,8%, iar tarifele serviciilor s-au mărit cu 11%.

În cadrul grupei de mărfuri alimentare, creşteri de preţuri s-au înregistrat pentru următoarele mărfuri: alte produse alimentare (+11,3%), peşte şi conserve din peşte (+11,0%), băuturi alcoolice (+10,3%), cacao şi cafea (+8,8%), carne, preparate şi conserve din carne (+7,9%), legume şi conserve de legume (+5,8%), brânză-total (+5,5%), fructe şi conserve din fructe (+5,2%), miere de albine (+3,8%), pâine, produse de franzelărie şi specialităţi (+2,4%). Au scăzut preţurile pentru produse de morărit (-27,9%), ulei, slănină, grăsimi (-24,8%), unt (-8,8%), zahăr (-8,6%), lapte-total (-2,5%), ouă (-2,4%).

Creşterea preţurilor la mărfurile nealimentare cu 7,8% a fost determinată de evoluţia preţurilor la articole chimice (+16,7%), articole de igienă, cosmetice şi medicale (+14,5%), alte mărfuri nealimentare (+10,1%), încălţăminte (+10,0%), tutun, ţigări (+9,3%), îmbrăcăminte, articole de galanterie, pasmanterie şi mercerie (+8,6%), produse culturalsportive (+7,7%), produse de uz casnic, mobilă (+5,5%), combustibili (+5,1%), energie electrică, gaze şi încălzire centrală (+1,2%).

Tarifele serviciilor au crescut în medie cu 11%, în principal pentru apă, canal, salubritate (+18,7%), îngrijire medicală (+14,3%), igienă şi cosmetică (+14,2%), restaurante, cafenele, cantine, chirie (+13,1%), alte servicii cu caracter industrial (+13,0%), confecţionat şi reparat îmbrăcăminte şi încălţăminte (+12,4%), reparaţii auto, electronice şi lucrări foto (+12,3%), plata cazării în unităţi hoteliere (+12,2%), cinematografe, teatre, muzee, cheltuieli cu învăţământul şi turismul (+11,4%).

Creşteri de tarife sub media grupei s-au înregistrat pentru transport interurban (+7,5%), poştă şi telecomunicaţii (+4,7%), transport urban (+2,2%).