Franţa se opune intenţiei Uniunii Europene de a elimina automobilele echipate cu motoare pe combustie internă din 2035, susţinând o poziţie mai îngăduitoare privind eliminarea acestor automobile abia de la finele deceniului următor şi, de asemenea, mai mult timp pentru modelele hibride, transmite Bloomberg, preluat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Comisia Europeană intenţionează să ceară ca emisiile automobilelor să scadă cu 65% începând din 2030 şi să fie reduse la zero din 2035.

Guvernul de la Paris susţine o ţintă referitoare la reducerea emisiilor automobilelor cu 55% până în 2030 iar modelele hibride să poată rămâne pe piaţă o perioadă mai mare de timp, a declarat luni pentru Bloomberg un oficial din cadrul biroului preşedintelui Franţei, Emmanuel Macron. Aceste comentarii vin după ce Macron s-a întâlnit cu mai mulţi directori de top de la o serie de producători auto, precum Stellantis NV şi Renault SA, precum şi cu reprezentanţii sindicali pentru a discuta tranziţia la vehiculele electrice. Oficialul, care a dorit să îşi păstreze anonimatul, a mai spus că Franţa analizează posibilitatea de a oferi un nou sprijin pentru a ajuta industria auto să se adapteze la noua tehnologie.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Poziţia Franţei semnalează că ar putea exista o dispută în interiorul UE cu privire la noile ţinte climatice şi cum vor afecta acestea industria auto. Interzicerea automobilelor cu combustie internă din 2035 face parte dintr-un plan ambiţios destinat să alinieze economia europeană cu noile obiective climatice mai ambiţioase. De asemenea, ar putea însemna o eliminare mai rapidă a modelelor hibride decât se aşteaptă unii directori din industria auto şi lideri sindicali.

“Ştim că nu există alte opţiune decât trecerea la automobilele electrice. Ceea ce este important este să ne pregătim în avans”, a spus Jean-Marie Robert, reprezentant al confederaţiei sindicale CFDT, care a participat la întâlnirea cu Emmanuel Macron.

La Plateforme Automobile, principul organism de lobby al industriei auto din Franţa, estimează că până la mijlocul acestui deceniu vor fi necesare investiţii de aproximativ 17,5 miliarde de euro pentru dezvoltarea de baterii, staţii de încărcare, hidrogen şi servicii conexe. De asemenea, eliminare motoarelor pe combustie internă ar putea conduce la pierderea a a aproximativ 100.000 de locuri de muncă în Franţa până în 2035 şi închiderea mai multor uzine, susţine La Plateforme Automobile. În prezent industria asigură aproximativ 190.000 de locuri de muncă directe.

Producţia de automobile electrice şi vehicule pe bază de celule de combustibil necesită mai puţină forţă de muncă comparativ cu vehiculele hibride şi motoare diesel. Însă Franţa este în urma altor ţări precum Germania, Japonia şi SUA când vine vorba de numărul de roboţi utilizaţi de industria auto iar muncitorii francezi sunt mai scumpi decât cei din ţările din estul şi sudul Europei.