INTERVIU Uberul pentru colete. Doi antreprenori au lansat o aplicație de ride-sharing care să conecteze șoferi cu cei care vor să trimită pachete

colete, posta, pachete Sursa foto: posta-romana.ro

Ideea Pacofer a apărut în 2020, când Gabriel Toma, unul dintre fondatori, a avut nevoie urgentă de a trimite un colet și a constatat că nu există o soluție rapidă și convenabilă pe piață. Inspirat de experiența sa, a decis să creeze o platformă de ridesharing pentru colete, care să pună în legătură pasagerii care călătoresc între orașe cu cei care au nevoie să trimită pachete. Deoarece era mai dificil și mai scump de a angaja pe cineva să creeze această aplicație, cei doi antreprenori, Gabriel Toma și Alex Aurică, de profesie web developer, au decis să realizeze singuri aplicația. 

Astfel că, trei ani mai târziu aplicația a devenit funcțională, începând cu luna decembrie. În prima lună de la pornirea aplicației, s-au înscris 1.000 de utilizatori. Scopul celor doi antreprenori este ca în primul an de activitate să ajungă la 10.000 de utilizatori.

„Obiectivul nostru este să ajungem la 10.000 de utilizatori pe un an întreg. În următoarele șase luni ar trebui să ajungem undeva la 3.000-4.000 de utilizatori. În ceea ce privește cursele, vrem ca până la jumătatea anului să avem, în medie, 20-25 de curse pe zi”, spune Gabriel Toma, unul dintre fondatorii Pacofer. 

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Pe viitor, Gabriel spune că își dorește să atragă investitori, însă înainte dorește să vadă cum se va dezvolta aplicația. „Nu avem o țintă anume de unde să atragem ulterior investiții. Vrem să găsim un investitor, dar în momentul de față vrem să vedem dacă funcționează aplicația. Jumătate de an ar fi o perioadă destul de bună pentru a reuși să atragem utilizatori și să vedem dacă funcționează bine aplicația”.

Cum funcționează aplicația Pacofer 

Aplicația Pacofer funcționează ca un Uber pentru colete. Șoferii se înscriu în aplicație, înregistrând modelul mașinii, culoarea și numărul de înmatriculare și postează curse în toată țara, iar utilizatorii pot trimite prin intermediul lor pachete 

„Persoanele care doresc să trimită un pachet vor vedea în cadrul aplicației numărul de înmatriculare, mașina, numărul de telefon. Noi ghidăm utilizatorii care vor să trimită pachete să le predea persoanei care vine cu mașina respectivă, cu numărul de înmatriculare. În momentul în care pachetul a fost predat, atât șoferul cât și utilizatorul realizează un „hand-shake” în cadrul aplicației, ceea ce înseamnă că amândoi confirmă că pachetul a fost predat. Din acel moment șoferul va vedea și cui va trebui să preda coletul. De asemenea, persoana care predă pachetul șoferului va trebui să specifice lucrul pe care îl transportă. Noi nu recomandăm oamenilor să livreze lucruri valoroase sau orice fel de substanțe interzice prin lege”, spune Gabriel Toma.

De asemenea, utilizatorii pot trimite pachete în funcție de anumite dimensiuni: mici, cum ar fi o cutie de pantofi, medii, un rucsac sau mari, cum este un troller sau un cărucior. Astfel, în funcție de tipul de pachet și de distanța parcursă se calculează prețul în aplicație. 

„Șoferii care vor dori să se înscrie pe aplicație și să efectueze curse vor putea împărți cheltuiala cu persoana care trimite coletul. Șoferul nu poate prelua mai mult de trei pachete pe zi deoarece vrem să fie doar un ajutor pentru a acoperi cheltuiala cu combustibilul, nu neapărat pentru a face profit”, spune Gabriel Toma.

Profitul Pacofer vine din cursele operate de șoferi. „Am creat un proces de credite. Pentru ca șoferul să poată posta o cursă are nevoie de credite pe care le cumpără din aplicație. Acesta are nevoie de 5 credite, care valorează 5 lei. Șoferul nu poate vedea destinația coletului până când nu a preluat comanda. Odată ce pachetul a fost preluat și șoferul pornește spre destinație, creditele sunt automat retrase. De aici vine susținerea aplicației”, precizează Alex Aurică.

Șoferi verificați și garanții oferite de firme de asigurări, printre noile funcționalități ce vor fi lansate în aplicație

În acest an, cei doi antreprenori doresc să ofere noi funcționalități pentru a-i atrage pe utilizatori și pentru a-i face să se simtă în siguranță folosind Pacofer. Una dintre aceste soluții este funcționalitatea verified drivers, prin care șoferii vor putea scana cartea de identitatea, iar utilizatorii care folosesc serviciile Pacofer să cunoască mai multe detalii despre identitatea șoferului. 

O altă funcționalitate pe care Alex și Gabriel și-ar dori să o implementeze în viitorul apropiat este posibilitatea ca o firmă de asigurări să poată oferi garanții în cazul în care obiectul sau obiectele din pachet fie se deteriorează, fie se pierd dintr-un anumit motiv. 

„Noi încă nu avem garanții privind bunurile care se pierd. Este în plan să vorbim cu o firmă de asigurări care să ne ajute să oferim garanții. Tot anul acesta dorim să lansăm și opțiunea verified drivers (șoferi verificați, n.r.), prin care șoferii își pot scana cartea de identitate, lucru ce oferă mai multă siguranță utilizatorilor atunci când vor să trimită pachete. Momentan garanția o reprezintă acceptarea termenilor și condițiilor în momentul în care șoferul își face un cont în aplicație. Noi stipulăm foarte clar că în momentul în care șoferul primește pachetul este responsabil atât de a primi pachetul cât și de a livra persoanei care a făcut rezervarea de a se livra coletul”, spune Gabriel Toma.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.