Constructorul italian de automobile sportive Lamborghini ar putea vinde în acest an un număr record de 10.000 de automobile, graţie creşterii profiturilor şi veniturilor în primul semestru, a declarat directorul general Stephan Winkelmann, scrie Reuters.
Marca italiană, o subsidiară a grupului german Volkswagen, a vândut 5.341 de automobile în prima jumătate a anului, o creştere de 4,9% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Statele Unite au fost cea mai importantă piaţă pentru Lamborghini, cu 1.625 de unităţi vândute în primul semestru.
Stephan Winkelmann a spus că, deşi nu este uşor să faci prognoze, din cauza incertitudinilor de pe piaţă, inclusiv cu privire la aprovizionarea cu materii prime, vânzarea a 10.000 de automobile în acest an este un “obiectiv fezabil”.
Graţie succesului SUV-ului Urus, care costă aproximativ 200.000 de euro, Lamborghini a reuşit să îşi majoreze producţia în ultimii ani astfel că în 2022 a livrat peste 9.200 de automobile. Comparativ, rivalul Ferrari a livrat anul trecut peste 13.200 de automobile.
În primul semestru al acestui an, veniturile Lamborghini au crescut cu 6,7%, până la 1,42 miliarde de euro iar profitul operaţional a crescut cu 7,2% până la un nivel record de 456 milioane de euro.
Planurile Lamborghini prevăd investiţii de 1,9 miliarde de euro până în 2027 pentru a face tranziţia la automobile electrice şi hibride, dar este posibil să fie anunţate investiţii suplimentare.
La începutul acestui an, Lamborghini a prezentat Revuelto, primul său model de tip plug-in hybrid, care se va adăuga supercarului Huracan şi SUV-ului Urus. În 2024, linia de modele Lamborghini ar urma să includă numai automobile hibride graţie noului Urus şi unui nou model sport care va înlocui Huracan.
Lamborghini are de gând să lanseze primul său model complet electric în 2028, cu trei ani mai târziu decât data propusă de Ferrari, iar acesta va fi urmat de o versiune pe baterii a SUV-ului Urus în 2029.
“Ceea ce contează este să fim acolo la momentul corect, atunci când ştim că suntem la cel mai bun nivel al nostru şi când piaţa este pregătită”, a spus Winkelmann. Acesta a adăugat că utilizarea aşa-numiţilor combustibili sintetici este o opţiune, însă numai pentru modele sportive. Însă orice decizie cu privire la modele care să funcţioneze pe combustibili sintetici va depinde de evoluţia reglementărilor în diferite părţi ale lumii, nu doar în Europa, a spus Winkelmann.