Lanțul croat de burgeri Submarine Burger anunță că a deschis deja primul punct de vânzare din România, pe principiul „dark kitchen”, având produsele disponibile doar prin Glovo, cel puțin pentru o perioadă pilot, și susține că cel puțin trei restaurante se vor deschide în București în acest an.
Lanțul, prezent în Zagreb, Rijeka, Split și Zadar, deține un număr de 13 locații. La începutul anului 2022, brandul a decis să se extindă în afara pieței croate, alegând România drept prima țară în care urmează să deschidă noi locații, după o perioadă pilot de prezență online pe platforma Glovo.
Principalul diferențiator al mărcii este încurajarea și sprijinirea producătorilor locali. Toate produsele Submarine sunt realizate din ingrediente locale organice, precum „cașcavalul” românesc sau carnea locală preparată în mod tradițional.
„După o etapă de testare a pieței, în acest an ne propunem să deschidem cel puțin 3 restaurante în București cu scopul de a aduce întreaga experiență Submarine Burger clienților români. Când ne referim la strategia și viziunea pe termen lung, intenționăm să acoperim Bucureștiul cu restaurantele noastre și să fim la dispoziția unui mare procent din populație, care să poată veni să mănânce în restaurantele noastre și să se bucure de mâncarea noastră, livrată inclusiv la pachet”, afirmă Aleksandar Lazinica, Fondator și Co-Proprietar al companiei croate Submarine Burger.
Anul trecut, Submarine Burger a fost inclusă pe lista Financial Times a celor 1.000 de companii cu cea mai rapidă creștere, ocupând locul 720. Este singura companie croată non-tech inclusă în clasament. Pentru a fi luată în considerare pe listă, compania trebuia să aibă un venit anual de minim 100.000 de euro și apoi cel puțin 1,5 milioane de euro în 2019. În consecință, cerința obligatorie era înregistrarea unei creștereri de peste 35,5%. Prin comparație, Submarine a înregistrat o creștere totală de 221,4%, veniturile companiei în 2019 situându-se la 4,5 milioane de euro, cu un număr de 77 de angajați.